Но както и да е, Ако има навити може да пробваме едно проключение с подобен герой или герои за по весело
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Модератори: hameleona, Модератори
Нормално, нормално. Ще им свикнете.Panglot написа:Здравейте,
Нов съм във форумите и се извинявам ако не съм прегледал всичко обстойно и има някъде отговор на въпросите, които искам да задам. Аз и приятели се зарибихме на играта от сравнително скоро. Да кажем от година и нещо, но не правим редовни сесии и сме все още доста неопитни и имаме купчина спорове и въпроси относно правилата.
Доколкото помня, винаги сме го играли "можеш да играеш преди този с по-малко реакция". Но тук не е подходящо да отговоря пак аз.Та на въпросите:
-В една от битките на Арената във форумните игри видях че Асен (който до колкото разбрах има доста опит в играта) беше споменал за правило че този с най-много реакция ,не просто е първи ами ако реши да пасува може да променя реда си всеки ход където му е удобно. Въпроса ми е това вярно ли е? Ако да: Само за първия по реакция ли важи? Може ли да се пасува и когато решиш, че ти е удобно да се набуташ преди някой и да си изиграеш хода или е нужно след паса да кажеш кога ще си играеш хода?
Реално се ползват, като навиеш/излъжеш играча...ок, майтапя се-В социална игра как се ползват реално уменията убеждаване, измама и т.н.?
Ако всяко изречение е от значение поотделно, като въвежда нова информация със самостоятелна ценност (макар че това ще са верно много напрегнати преговори), мяташ след всяко изречение. Ако не, мяташ когато си направил цялостен аргумент, който значи нещо сам по себе си. В бойната система не мяташ за замахване, прицелване, атака поотделно, нали?В смисъл въпроса ми е кога се хвърля за УФУД? Ако се опитам да убедя някой, трябва ли след/преди всяко изречение да проверявам по УФУД дали ще успея в убеждаванет (съответно това ако си играя героя от първо лице и говоря директно на този, който убеждавам).
Приятна игра. Знаем, че е зарибяващо!Трябва ли предварително да се декларира че искаш да използваш това умение или по преценка на разказвача трябва да хвърлиш проверка?[/quote
И двете.
"Искам да използвам Заплаха".
"Добре, в какво го заплашваш?"
"Да ни помогне за убийството на краля!"
"Или иначе? Вътреигрово, моля."
"Гад с гад мръсна, ще ни помогнеш, или кралят ти няма да те спаси от моя меч!"
"Мятай Заплаха да видим впечатлен ли е."
"Искам от теб да ни помогнеш да отрежем главата на краля, защото иначе ще отрежем твоята!"
"Ок, хвърли Заплаха".
Както виждаш, и двете са възможни.
Да. Не. И двете.И също в този ред на мисли, role playing-а не е ли по лесен от трето лице в тези случаи?
Иначе казано, зависи от хората. Съжалявам, нямам по-добър отговор. Може да е от липсата на опит.
Моят метод, като не твърдя, че е единствено правилен, е следният.Ако някой се опита да извърти нещата с думи от първо лице и успее един вид да омота и самия разказвач така че да го убеди за нещо а реално героят му няма нужното ниво на убеждаване?
Играчът определя какви ще са аргументите. Персонажът определя колко убедително са поднесени. Затова хвърляме, за да определим кои от възможните отговори на тези аргументи ще получиш. Но ако аргументите бяха други? Самите варианти можеха да са други.
Като пример - в книгата е посочен пример с опит да се свали цената на кон. Ако забележиш, реакцията на Измама е различна от тази на Пазарене...при това силно различна.
Ако аргументите са толкова добри, че да няма значение как са поднесени, не мятай. Но това е по-скоро изключение, не правило. Същото важи и с обратен знак, ако са толкова зле, че няма значение, пак не мятай-не ме интересува, че си с 18 красота и 18 интелект, ако ми говориш глупости, ще те цункам по празното челце и ще въздъхна.
"Ех, зад каква красота се крие празна дупка!"
Не, това не е пренебрегване на обаянието. Обаянието влиза в повечето социални умения като основа. Влиянието му вече е отчетено.
Не виждам нищо нелогично в това, един удар с двуръчен меч да може да убие. Липсата на глава е силно животозатрудняваща.-В началните нива щетите от някои неща, като двуръчните мечове например, не са ли прекалено много? Един герой ниско ниво обикновено не е на много живот, и особено ако е маг-елф, 6 зара щета могат до го убият с един удар дори и със сравнително лошо хвърляне. Също така до колкото съм запознат с формулите, щетата на маговете идва главно от МУ, което значи ниска щета на ниските нива и съответно по нататък щетата се нормализира, докато един войн например още от самото начало започва с 6 зара щета. Да речем че нататък щетата им се изравнява, но в самото начало просто ми се струва някак нереално да имаш 6 зара щета на оръжието докато ти самия не си на много повече живот, докато един маг едвам вкарва някаква щета понеже няма много голямо МУ в началото.
А и разбира се, някъде между 6 и 8 ниво маговете почват да водят силно на войните. Ако са малко по-слаби преди това, това не е лошо. Още повече, че към това ниво всички започват да поназнайват и от двете.
Възможно е, но ще е друга система. Дали по-добра или по-лоша, не мога да кажа.Не оспорвам системата понеже съм нов и не разбирам много неща от баланса на играта, ами по скоро го приемете като въпрос: това балансирано ли е? Ако да, защо? Не разбирам. И ако не е балансирано, възможно ли е описаните оръжия просто да бъдат давани с намалена бройка зарове за щета в началните нива на героите?
Ако нищо не се случва, защо да е проблем да скочим на интересната част?-Това няма да е толкова въпрос, колкото молба. Може ли някой опитен разказвач да ми обясни добър начин за измерване на времето по време на пътуване и конструкция на градове.
Това което конкретно не ми е ясно за пътуването е, например ако съм разказвача и героите в приключението ми пътуват да речем през горичка. Скоростта и времето от деня ОК, но проблема ми е следния: не мога например, те да пътуват 10 часа и аз да им описвам 20 минути тревички и дървенца (съответно ако нищо съществено на се случва като засада или кръстопът). От друга страна ми звучи доста тъпо да кажа просто "ОК пътувате 10 часа, нищо не се случва, там сте".
Дай им време да си поговорят вътреигрово за следващите планове, да се похвалят със свършеното досега (аксиома е, че във всяка група някой обича да се хвали...), да обменят опит. Ако искат.
След това им кажи какво става във следващото място, където става нещо, по-интересно от гледането на растежа на тревата в реално време.
Де да го разбираха това повече Водещи... да, прав си. Клиширано е.Клиширано е постоянно да им се правят засади също.
Освен бойната система, има и други неща.Ще кажете ОК няколко събития, една засада и 10те часа ще изглеждат по-реално като 10 часа, но ако имаш нещо като открит свят (open world) героите ако имат план да пътуват , от град на град, ще свикнат с мисълта че могат да се "телепортират" между градовете или съответно за им отнема от времето ще им направя няколко засади които ще са просто скучни. Как да направя пътуването в открит свят по-реалистично, с по-широка възможност за действия и с повече варианти?
Бури. Възможност за лов. Среща със скитащ поклонник, особено ако е приказлив, луд или и двете, среща със скитащ фокусник-джебчия. Среща с диви животни, която може и да се избегне битката. Инциденти с превозните животни.
Не е като средновековното пътуване да е било лесно или безопасно, без всякакви засади.
Скъсал си се от работа, но моите уважения за старанието.А за градовете. Първият град който се опитах да създам отне адски много време, защото го разделих на квартали измислих къде могат да се случат някакви интересни събития, определих важните места и съответно по време на играта измислих още няколко динамични персонажа, които да им дадат поглед в главната история която съм замислил.
Това не е проблем на Водещия. Някой да имаше Картография?И след това пуснах героите да се разхождат в него като всеки влизаше през интервал от 2 часа. Проблемите ми: града се оказа по голям от колко си мислех, че ще излезе и не всеки можеше да се ориентира в него достатъчно добре по описанията ми;
Защо подробно?Всеки път когато някой искаше да се придвижи трябваше да му описвам подробно обстановката, едва ли не на всеки 10 метра и играта взе да се бави, и съответно отегчава, прекалено много;
Няма как да гарантираш, че играчите ще видят всичко, което си измислил. Не и ако искаш "отворен свят", което аз например искам.Бях измислил доста неща, но играчите ми, просто не можаха да стигнат и до една трета от потенциала на града;
Просто приеми, че имаш бележки, ако пак се върнат.
Ако ще ги запознаваш, гледай поне да са на едно място. Иначе често става, каквото си описал.Някои хора се отегчиха понеже ги редувах в действията им и трябваше да чакат. Идеята на този ми град, беше да поразиграя малко социална игра за да навляза в нещата самият аз, да поиграя с всеки един от приключенците ми по отделно и да симулирам събирането на групата за да изградят спомените си като група сами, а да не трябва да се правят "издишали" разкази как се събрали ей така и са тръгнали заедно просто "защото така", и са стигнали аджеба до тук.
Нормално е да не стане, както планираш. Няма как да предвидиш какво ще измислят играчите, освен ако си телепат!Но къде ми изникна нов проблем. На всеки пратих различни намеци и подтици за да ги накарам да се съберат но явно понеже съм доста нов в разказването, не прецених колко своенравни или неразбиращи могат да бъдат играчите и се принудих да им кажа "Просто се съберете в южният изход на града! Не стана както планирах..." след доста лутане.
На първо място, питай какво предпочитат играчите.
Не помня откога не съм имал "главна сюжетна линия", или "прав път", но ако си решил...Относно конструкцията на града, моято конструкция която споменах доста ми хареса като идея но осъзнах, че за да направя всеки град така ще ми трябват седмици конструиране за дни игра, което ми изглежда доста непрактично. Също така ако искам да ги подкарам по главната история, а ги пусна в град в който могат да се разхождат свободно могат да пропуснат всичките ми намеци и подтици и да решат да извършат грандиозната глупост в града и просто да се изнесат преди да успея да ги вкарам във въпросния ми main storyline. Проблема е, че ако имам някакъв план за развитие на историята и те ми го провалят със своеволия, не винаги се сещам за адекватен начин да ги вкарам в правият път.
Просто попитай играчите искат ли да играят примерно, игра, в която ще освобождават принцесата от контрола на зъл магьосник (измислям!). Ако искат, ще си следват сами линията.
Ако не искат, проблемът ти не е, че персонажите ти са своеволни, а че се опитваш да наложиш на играчите какво да играят. Подсказвам ти като играч: книгите са доста по-добър избор, ако все едно няма да избирам аз какво се случва!
Няма стандартно правене на град. Откриването на локации е логично, ако в града има малко интересни места и предизвикателството е да откриеш къде са (а зле направено е ограничаващо, да).И ако няма стандартно правене на град, да ми каже някакви оптимални примери за добре направен град за да добия представа ветераните как го правят?
Моите бележки за един град се събират на страница от тефтер, като отбелязвам конкретни НИП и по две думи за обстановката им и къде е вероятно да се намират.
Други се подготвят като теб.
Трети правят локации със случаен шанс за среща на определени НИП (като не хвърлят за шанс да срещнат отново НИП, който се е появил в предишната сцена).
Сигурно има и други методи. Но накратко, стандартно правене на градове няма! Или ако някой е открил, ще ми е интересно да науча.
Благодаря предварително за отговорите на всеки, който благоволи да ми отговори. Наистина се зарибихме по игричката понеже няма реални ограничения и може да се осъществят всички фантазии стига да ги реализираш по логичен начин, и съответно много се надяваме да успеем да разберем играта в дълбочина за да успеем да правим пълноценни сесии с добри истории и битки!
Здравей и добре дошъл на позамрелия форум на аксиом =). Ще си позволя да отговоря в стила на Асенски.Здравейте,
Нов съм във форумите и се извинявам ако не съм прегледал всичко обстойно и има някъде отговор на въпросите, които искам да задам. Аз и приятели се зарибихме на играта от сравнително скоро. Да кажем от година и нещо, но не правим редовни сесии и сме все още доста неопитни и имаме купчина спорове и въпроси относно правилата.
Понеже съм сред организаторите на арената ще пробвам да обясня. Обяснявам доста омазано, а не се колебай да питаш пак. =)Та на въпросите:
-В една от битките на Арената във форумните игри видях че Асен (който до колкото разбрах има доста опит в играта) беше споменал за правило че този с най-много реакция ,не просто е първи ами ако реши да пасува може да променя реда си всеки ход където му е удобно. Въпроса ми е това вярно ли е? Ако да: Само за първия по реакция ли важи? Може ли да се пасува и когато решиш, че ти е удобно да се набуташ преди някой и да си изиграеш хода или е нужно след паса да кажеш кога ще си играеш хода?
Тука е малко въпрос на договорки с водещия. Ако изиграеш хубаво убеждаването той може да ти даде бонус, ако е лошо може да ти го намали. Може разбира се и да го приеме такова каквото е по система. =) Асен в общи линии е дал добър пример.-В социална игра как се ползват реално уменията убеждаване, измама и т.н.? В смисъл въпроса ми е кога се хвърля за УФУД? Ако се опитам да убедя някой, трябва ли след/преди всяко изречение да проверявам по УФУД дали ще успея в убеждаванет (съответно това ако си играя героя от първо лице и говоря директно на този, който убеждавам). Трябва ли предварително да се декларира че искаш да използваш това умение или по преценка на разказвача трябва да хвърлиш проверка? И също в този ред на мисли, role playing-а не е ли по лесен от трето лице в тези случаи? Ако някой се опита да извърти нещата с думи от първо лице и успее един вид да омота и самия разказвач така че да го убеди за нещо а реално героят му няма нужното ниво на убеждаване?
Често казвам на играчите си че в началото не не са герой, а пишман разбойници в най-добрия случай. Съвсем естествено е, ако се изрепчат на някой по добър от тях той да ги накълца. за радост тия дето са по-добри от тях са рядкост, а тези с техните умения вероятно немогат да си позволят двуръчен меч. Гогато поотраснат и станат 3+ ниво, вече не е задържително през цялото време да се промъкват по шубраците. достигнат ли 6-то+ ниво могат да ходят спокойно по улиците като знаят че всичо освен бетоновоз ще им сторва път. Станат ли двуцифрено ниво, чак тогава вече са герои. Ама е добре да имат наум че зад всеки ъгъл може да изскочи дракон, та да не се самозабравят =).-В началните нива щетите от някои неща, като двуръчните мечове например, не са ли прекалено много? Един герой ниско ниво обикновено не е на много живот, и особено ако е маг-елф, 6 зара щета могат до го убият с един удар дори и със сравнително лошо хвърляне. Също така до колкото съм запознат с формулите, щетата на маговете идва главно от МУ, което значи ниска щета на ниските нива и съответно по нататък щетата се нормализира, докато един войн например още от самото начало започва с 6 зара щета. Да речем че нататък щетата им се изравнява, но в самото начало просто ми се струва някак нереално да имаш 6 зара щета на оръжието докато ти самия не си на много повече живот, докато един маг едвам вкарва някаква щета понеже няма много голямо МУ в началото.
Не оспорвам системата понеже съм нов и не разбирам много неща от баланса на играта, ами по скоро го приемете като въпрос: това балансирано ли е? Ако да, защо? Не разбирам. И ако не е балансирано, възможно ли е описаните оръжия просто да бъдат давани с намалена бройка зарове за щета в началните нива на героите?
Нейде по форума се мотаеше един ГАСПОД - Генератор за Аксиомски Събития Подредени Определено Дезеорентирано... или нещо от сорта.-Това няма да е толкова въпрос, колкото молба. Може ли някой опитен разказвач да ми обясни добър начин за измерване на времето по време на пътуване и конструкция на градове.
Как да направя пътуването в открит свят по-реалистично, с по-широка възможност за действия и с повече варианти?
Наистина похвално за труда.А за градовете. Първият град който се опитах да създам отне адски много време, защото го разделих на квартали измислих къде могат да се случат някакви интересни събития, определих важните места и съответно по време на играта измислих още няколко динамични персонажа, които да им дадат поглед в главната история която съм замислил.
В общи линии, ако не е важно за играта не е нужно да се описва в подброности, а картографията помага доста, като на картографа му дадеш картта на града. Иначе ако искат да стигнат някъде по 2-3 медника на хлапе и готово. На втория град ще решат че е време да изучат картографията =)Проблемите ми: града се оказа по голям от колко си мислех, че ще излезе и не всеки можеше да се ориентира в него достатъчно добре по описанията ми; Всеки път когато някой искаше да се придвижи трябваше да му описвам подробно обстановката, едва ли не на всеки 10 метра и играта взе да се бави, и съответно отегчава, прекалено много;
Това със събирането на групата в игра никога не съм го харесвал. Отема ужасно много време, докато играеш с един другите скучаят. Ако ще го правиш то е добре със всеки да направиш една индивидуална сесйка през седмицата и като дойде време за голямата сесия вече разтакаването да е приключило.Бях измислил доста неща, но играчите ми, просто не можаха да стигнат и до една трета от потенциала на града; Някои хора се отегчиха понеже ги редувах в действията им и трябваше да чакат. Идеята на този ми град, беше да поразиграя малко социална игра за да навляза в нещата самият аз, да поиграя с всеки един от приключенците ми по отделно и да симулирам събирането на групата за да изградят спомените си като група сами, а да не трябва да се правят "издишали" разкази как се събрали ей така и са тръгнали заедно просто "защото така", и са стигнали аджеба до тук. Но къде ми изникна нов проблем. На всеки пратих различни намеци и подтици за да ги накарам да се съберат но явно понеже съм доста нов в разказването, не прецених колко своенравни или неразбиращи могат да бъдат играчите и се принудих да им кажа "Просто се съберете в южният изход на града! Не стана както планирах..." след доста лутане.
Относно градовете. Аз си правя няколко базови локации - кръчми (едната задължително е от веригата продънения барабан), ковачница, магазин за това и онова, пазар, домът на някой дето трябва да се посети и ако е по-голямо градчето „Гише за набиране на герои” (в него дават разни леки задачи от рода на:ходи и убий 5 от вълците дето тормозят околията)Относно конструкцията на града, моято конструкция която споменах доста ми хареса като идея но осъзнах, че за да направя всеки град така ще ми трябват седмици конструиране за дни игра, което ми изглежда доста непрактично. Също така ако искам да ги подкарам по главната история, а ги пусна в град в който могат да се разхождат свободно могат да пропуснат всичките ми намеци и подтици и да решат да извършат грандиозната глупост в града и просто да се изнесат преди да успея да ги вкарам във въпросния ми main storyline. Проблема е, че ако имам някакъв план за развитие на историята и те ми го провалят със своеволия, не винаги се сещам за адекватен начин да ги вкарам в правият път.
Мен ми казват че съм разказвач, а не водещ =). Та затова градовете ми са малко ограничени. Но ако си направиш двадесетина картончета с места и се съобразиш леко с размера на градовете помага. Примерно освен базовите кръчма, ковач, пазар в малко село има още 3 места, в град още 5 +гишето за герои, в голям град има още 10 +няколко храма... и така. Това са места извън основния сюжет, за които героите могат да се натъкнат директно или да поразпитат за тях. Иначе сюжета си е сюжет.Някой добър разказвач може ли да ми каже, в пример най-добре ако е възможно, как се стандартно един град? И ако няма стандартно правене на град, да ми каже някакви оптимални примери за добре направен град за да добия представа ветераните как го правят?
Абе намирват се хора дето още да посещават форума та питай смело =)Доста дълъг роман изписах за няколко въпроса, ама съм си такъв сори. Попринцип аз имам още тонове въпроси, които искам да задам но това са няколко от най-важните които ме тревожат за момента, а тъй като не виждам да е имало активност в тази тема от около година искам първо да пробвам дали някой все още би ми отговорил в тази тема.
Имате ли време за игра това е голяма и чудесна краста =)Благодаря предварително за отговорите на всеки, който благоволи да ми отговори. Наистина се зарибихме по игричката понеже няма реални ограничения и може да се осъществят всички фантазии стига да ги реализираш по логичен начин, и съответно много се надяваме да успеем да разберем играта в дълбочина за да успеем да правим пълноценни сесии с добри истории и битки!
Мда, системата можеше да е и по-проста, но каквато е, такава.Panglot написа:Благодаря за бързите отговори. Вчера тъкмо правихме сесийка и гледах какво сте написали. Тази сесия малко я откарахме на WOW Raid, сиреч подсилени гадинки в специални стаи и сложна тактика, подготвена група от герои разработени само за бой и така нататък. Това с цел да изчистим бойната система понеже в нормална сесия караме 10 хода за 3 часа(много сме добри в сметките от първи клас
). По скоро защото сме още объркани в правилата и се чудиме кога какво може и неможе да се направи.
Пак заповядай, и често да ги ползваш!За Асен:
Благодаря за разясненията относно социалните умения. Стана ми по-ясно.
Затова ги писах, давай.Относно разнообразяването в пътуването: любопитни предположения ще се възползвам.
Картография в града не е необходима принципно, но ти като си се постарал, си поставил фокуса върху ориентирането в него. Апропо, никой ли от играчите не направи простичкият избор да попита НИП за инструкции?За картография в града не се бях сетил между другото. Ние го карахме малко по-просто - без тези общи умения, понеже и без това бяхме новаци в сложната игра и не искахме да се усложняваме. И да скъсах си гъза от работа понеже исках като за начало да се получи нещо интересно но осъзнах че неможе всеки път така да си скъсвам гъза от работа затова питах за града.
Да, сигурно е различна. Както ти писах, няма стандартен метод за водене! Или по-точно, има множество трикове, които горе-долу вървят в определени комплекти, защото се комбинират добре. Ако дойдеш да гледаш моя сесия, ще видиш едно, ако отидеш при друг, може да видиш същото, или съвсем друго.Относно градовете: почерпих добри идеи но още не ми е ясно нещо. Споменавате че е добре да има подготвени локации, но качената историйка в сайта е на принципа не мърдаш в града докато не научиш ново място и се движиш само по местата които знаеш.
Локация, подготвена, при мен изглежда така. Няма да ти казвам колко време ми отнема да се подготвя за сесия, но да кажем, че е по-малко.А споменавате и за друго че може да има подготвени НИП, на които е възможно да се попадне случайно. Как по-точно можеш да попаднеш случайно на някого, ако локациите са подготвени и ограничени? И ако нямате това предвид, тогава как да комбинирам подготвени локации за движение със случайно лутане из града?
Понеже аз направих същото за първата си сесия, не приемай това като критика. Но това е грешка, просто си се подвел от познатото.Относно историйката ми: Казвате че не е най-оптималното да има главен сюжет, но аз процедирах малко като при писането на книга.
Чудесно, измислил си сетинг, НИП-ове с цели и си определил какви ресурси имат. Сега изрежи "предсказаните" действия на играчите и просто ги пусни там, където могат и имат повод да се покажат за достойни пред Не-Гандалф. Или поне в близката околност, ако той следи слуховете.Историята да речем че се развива на Титания, но съм измислил съвсем нов континент та дори с няколко по малки континента и важни острови. Става въпрос за призоваването на богинята Кали (онази от книгата която е опитомила драконите и си ги държи като собствена раса). Няма да е просто призоваване разбира се ами ще е цяла мрежа водена от няколко "лоши" всеки с различни цели и един "добър" персонаж, който отчаяно търси хора с потенциала да се развиват бързо и с решителността да се изправят срещу нещо непонятно за тях. Само че добрия няма да е като Гандалф "Здравей Фродо, хайде да те водя на приключение", ами ще е по скоро недоверчив и прекомерно предпазлив. Ще изпитва нашите хора доста пъти преди да ги провъзгласи за негова група. Та идеята ми беше, че исках той да причината моите хора да се съберат, а не те да измислят как са се събрали и да тръгнат като група.
Плана за самото ми приключение е доста дълъг и разтеглив и исках да е доста изпипано но просто нямам опита за да реализирам всичко.
Разликата е предимно при попадение в главата, което обаче може да е и прицелен удар. Иначе, сори, наистина няма разлика.- Каква е разликата между сечаща и пробивна щета? За трошащата е изрично написана системата с временната щета а за сечащата и пробивната няма никакви разлики освен може би при терца зарове. Така ли е наистина? Няма разлика дали ще те наръгам и ще ти засегна вътрешен орган или щете те насека и ще ти отворя прорезна рана?
За билкарство, включи описанието на достъпни билки в някои локации.- Как от ролята на разказвач да реализирам Билкарство и Инжинерство? Немога да си представя как мога да направя такава система. Кога мога да разрешавам на играчите да събират билки и материали? Как да определя къде, как, кога, и по колко могат да събират от дадена билка/материал? Нищо не разбирам, помощ!
Правилно си разбрал. Кид затова препоръчва маговете да започват с развиването на Певец, за да си спестят тези "празни нива". А като става дума за развиване на магове, слушаме него.- Умението Магьосник позволява научаването на една магия всеки път като покачиш нивото му. Обаче за да научиш първо ниво магия от школите се изисква поне 12 МУ. МУ=(ИН+НИ)/2. При ниво 0 ИН/2 = МУ. Ако си елф и си огърмиш всичките точки за достигане на максимален интелект (18) тогава МУ=9. Трябва ти поне още 3 МУ за да почнеш да учиш магии от ниво едно. Което значи че в най-бруталният случай с 18 интелект в началото трябва да качиш и 3 нива на магьосник за да почнеш да учиш заклинания от първо ниво. Тези 3 нива на магьосник са ти позволявали да научиш 3 заклинания но няма как понеже нямаш нужното МУ и губиш този ефект от магьосник. Прав ли съм до тук? Това обаче е в най-крайният случай. Какво се случва ако дигна 14 интелект (7 МУ). Това какво означава, че губя 5 нива възможност на магьосник да науча магия? И дори 14 е много за 0 ниво. Искам 12 - губя 6 нива на магьосник в който мога да науча магия. Това така ли е наистина? Изглежда ми ужасно недомислено или аз ужасно нищо не съм разбрал...
Моите ги няма само който не се интересува, или е нов. Прати ми лично съобщение с твои координати.- Дали някой има желание да остави данни за връзка? Skype, Facebook или нещо подобно?
![]()
За нови играчи това е най-доброто решение! Браво!Благодаря за бързите отговори. Вчера тъкмо правихме сесийка и гледах какво сте написали. Тази сесия малко я откарахме на WOW Raid, сиреч подсилени гадинки в специални стаи и сложна тактика, подготвена група от герои разработени само за бой и така нататък. Това с цел да изчистим бойната система понеже в нормална сесия караме 10 хода за 3 часа(много сме добри в сметките от първи клас
). По скоро защото сме още объркани в правилата и се чудиме кога какво може и неможе да се направи.
То за град принципно не трябва, защото по дефиниция винаги щъкат разни хлапета готови да ти приберат някоя и друга монета срещу това да те заведат до нужното място. Винаги може да попиташ и някой минаваш НИП наоколо. Ако са толкоз стистнати и асоциални героите вече им трябва картография. =)За картография в града не се бях сетил между другото. Ние го карахме малко по-просто - без тези общи умения, понеже и без това бяхме новаци в сложната игра и не искахме да се усложняваме.
Няма до отиде зян града, а и можеш да направиш едно градско приключение в него =)И да скъсах си гъза от работа понеже исках като за начало да се получи нещо интересно но осъзнах че не може всеки път така да си скъсвам гъза от работа затова питах за града.
Имаш и финансово ограничение и такова за сила. Не че е не е възможно да напомнаш силата и да въртиш бронзов меч, ама по добре да въртиш брадва с такава сила =) Можеш да разгледаш арената има няколко пича с дворъчни мечове и това че имат пари да си купят стоманени е най-важното за да ги ползват =).Сега обаче като спомена за двуръчните мечове се сетих за ограничението в сила и че неможе герой от нулево ниво да носи двуръчен без наказание и така вече ми изглежда по-балансирано.
И аз не я откривам на форума, ще ровня по флашките в къщи, но то не е програма а схемичка на ексел.За тази програма ГАСПОД къде мога да я намеря?
Радвам се за което, все пак това бе и целта =)За градовете ми даде доста полезни идеи и ми хрумнаха още няколко в този ред на мисли благодаря.
Каченото приключение е базово и базирано на история, разказвачът може да си го преработи тъй ча да му е удобно.Споменавате че е добре да има подготвени локации, но качената историйка в сайта е на принципа не мърдаш в града докато не научиш ново място и се движиш само по местата които знаеш. А споменавате и за друго че може да има подготвени НИП, на които е възможно да се попадне случайно. Как по-точно можеш да попаднеш случайно на някого, ако локациите са подготвени и ограничени? И ако нямате това предвид, тогава как да комбинирам подготвени локации за движение със случайно лутане из града?
За първата си сесика подходих по сценарии от книга-игра, което по същината си е точно разписано за игра приключение. Имах опит и по книга, но геройте не винаги действат както ти искаш и определено не се радват когато ги буташ в дадено русло. Колегата Асенски доста добре го е казал. Остави света с различните куки, но не ги ръгай с остена към това което си решил че трябва да стане.Относно историйката ми: Казвате че не е най-оптималното да има главен сюжет, но аз процедирах малко като при писането на книга. Историята да речем че се развива на Титания, но съм измислил съвсем нов континент та дори с няколко по малки континента и важни острови. Става въпрос за призоваването на богинята Кали (онази от книгата която е опитомила драконите и си ги държи като собствена раса). Няма да е просто призоваване разбира се ами ще е цяла мрежа водена от няколко "лоши" всеки с различни цели и един "добър" персонаж, който отчаяно търси хора с потенциала да се развиват бързо и с решителността да се изправят срещу нещо непонятно за тях. Само че добрия няма да е като Гандалф "Здравей Фродо, хайде да те водя на приключение", ами ще е по скоро недоверчив и прекомерно предпазлив. Ще изпитва нашите хора доста пъти преди да ги провъзгласи за негова група. Та идеята ми беше, че исках той да причината моите хора да се съберат, а не те да измислят как са се събрали и да тръгнат като група.
Плана за самото ми приключение е доста дълъг и разтеглив и исках да е доста изпипано но просто нямам опита за да реализирам всичко.
Базовата разлика е при прицелена щета в главата. Трошащата дава шокови щети, прободната удвоява щетите си за главата, сечащата умножава щети е по 1,5.- Каква е разликата между сечаща и пробивна щета? За трошащата е изрично написана системата с временната щета а за сечащата и пробивната няма никакви разлики освен може би при терца зарове. Така ли е наистина? Няма разлика дали ще те наръгам и ще ти засегна вътрешен орган или щете те насека и ще ти отворя прорезна рана?
Ако сред природата, даваш малко писание на околията и ако се сетят че искат да търсят билки ги търсят системно. Ние поне не сме играли подробното описване на търсенето, хвърляме зарове и ако има неуспех за дадена била му казвам че е намерил коприва вместо ранилист. =)- Как от ролята на разказвач да реализирам Билкарство и Инжинерство? Немога да си представя как мога да направя такава система. Кога мога да разрешавам на играчите да събират билки и материали? Как да определя къде, как, кога, и по колко могат да събират от дадена билка/материал? Нищо не разбирам, помощ!
Тук леко си се омешал. Магията се заучава срещу Точки развитие - винаги. Освет това трябва да си купиш свитък от който да я научиш или да се сдобиеш някак с такъв.- Умението Магьосник позволява научаването на една магия всеки път като покачиш нивото му. Обаче за да научиш първо ниво магия от школите се изисква поне 12 МУ. МУ=(ИН+НИ)/2. При ниво 0 ИН/2 = МУ.
...
Това какво означава, че губя 5 нива възможност на магьосник да науча магия? И дори 14 е много за 0 ниво. Искам 12 - губя 6 нива на магьосник в който мога да науча магия. Това така ли е наистина? Изглежда ми ужасно недомислено или аз ужасно нищо не съм разбрал...
скайп ползвам само: z.m.m. през деня vilorp_ вечер- Дали някой има желание да остави данни за връзка? Skype, Facebook или нещо подобно?
Да отбележим само, че идеята на Спас за Магландиум включва в пъти повече разпространение на магията от моятаVilorp написа:Тъй тъй. В сяко село може да намериш свитъци първо ниво, във всяко село наричащо се грат свитъци второ ниво. Абмулантите притежават свитаци с максимално ниво стойността на един зар. Демек до 6.
В градовете можеш да купуваш сравнително свободни свитаци до 4-то ниво, в специализираните магазини до 6-то. От байш майстори 7-мо ниво.
Ето и линк към гаспод: http://arhiven.hit.bg/Gaspod.txt
Както виждаш не е нещо което не можеш да си направиш и ти или да го подобриш =)
МА ще е по-скоро 11, щото не го виждам тоя билд преди 6то ниво, някак си (ако не се лъжа това са към 300ТР). Във всеки случай, аз предпочитам да не можеш да вградиш Чука на Бога в кристал.Vilorp написа:Някаква сметка въртяхме:
18 ИН (елф) - 6 МУ
12 маг - 12 МУ
12 школа -12 Му
30 МУ или 10 МА - най-добрия маг
10+3зара<>16+14(7-мо ниво магия) нужен е зар 20 или повече...
С други думи високи нива магии не стават за вграждане в кристали, освен ако кристала не е някакъв по особен. Та това визирам също така. Не че споря де.