В помощ на тези, дето искат да влязат в индустрията с игрите
Модератор: Модератори
В помощ на тези, дето искат да влязат в индустрията с игрите
Една такава тема би могла да е полезна, предвид професионалните ми занимания, както и факта, че подготвям курс по гейм дизайн за Нов Български Универстет през есента (по-скоро малко преди Коледа ще е, но да му кажем есента).
В тази тема ще обсъждаме всякакви въпроси, които могат да ви вълнуват по въпроса за гейм индустрията, гейм дизайна, възможности за реализация, практически питания и т.н.
ПП: Както си личи и от самото заглавие, няма да се вземаме прекалено на сериозно - не се считам за някакъв гуру, нито предлагам отговори на всички въпроси - просто искам да има такава тема, за да можем да си говорим за това, което ви интересува. Така аз ще помагам на вас, споделяйки опита си, а вие на мен, посочвайки ми кои са потенциално интересните въпроси, които трябва да включа в програмата си за НБУ.
Но тук все пак не е целта да водя лекции - знаете, че ме мързи за това - а да си имаме дискусии по темите и да споделяме с останалите нтересна информация, когато попаднем на нея.
В тази тема ще обсъждаме всякакви въпроси, които могат да ви вълнуват по въпроса за гейм индустрията, гейм дизайна, възможности за реализация, практически питания и т.н.
ПП: Както си личи и от самото заглавие, няма да се вземаме прекалено на сериозно - не се считам за някакъв гуру, нито предлагам отговори на всички въпроси - просто искам да има такава тема, за да можем да си говорим за това, което ви интересува. Така аз ще помагам на вас, споделяйки опита си, а вие на мен, посочвайки ми кои са потенциално интересните въпроси, които трябва да включа в програмата си за НБУ.
Но тук все пак не е целта да водя лекции - знаете, че ме мързи за това - а да си имаме дискусии по темите и да споделяме с останалите нтересна информация, когато попаднем на нея.
Последна промяна от BatGojko на ср яну 30, 2013 5:20 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Предложение валидно до 15 Март 2013
http://www.fue.es/eacampus/index.asp
Ето и за по-активните, които искат директн да си пробват късмета. Това е добър шанс за опит от първа ръка, но е свързано и с малко разходи.
Ето и за по-активните, които искат директн да си пробват късмета. Това е добър шанс за опит от първа ръка, но е свързано и с малко разходи.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Всякакъв гейм-дизайн става, не е нужно да се ограничаваме в PC, Конзоли или други. - карти, настолни игри, пен и пипер , квото ви скимне. Темата е за гъделичкане на креативността на желаещите.
И не, Вилорп, не е само в смисъл "да давам акъл" - всичко е разрешено: Задаване на въпроси, обсъждане на идеи, пускане на линкове, като този, в първия ми пост, искане на съвети, мнения (не само моето, а на всички), дискусии и т.н. Всичко, което по един или друг начин се свързва с Гейм дизайн и моят опит, както и вашият, ще са от полза на деугите!
Аз самият може да инициирам питания или да споделям информация, която ми се струва, че може да е интересна и т.н.
Между другото, ако се заформи по-голям интерес може да ги обособим като одсекция на форума, за да се пускат отделните дискусии в отделни теми, но за начало и това стига.
И не, Вилорп, не е само в смисъл "да давам акъл" - всичко е разрешено: Задаване на въпроси, обсъждане на идеи, пускане на линкове, като този, в първия ми пост, искане на съвети, мнения (не само моето, а на всички), дискусии и т.н. Всичко, което по един или друг начин се свързва с Гейм дизайн и моят опит, както и вашият, ще са от полза на деугите!
Аз самият може да инициирам питания или да споделям информация, която ми се струва, че може да е интересна и т.н.
Между другото, ако се заформи по-голям интерес може да ги обособим като одсекция на форума, за да се пускат отделните дискусии в отделни теми, но за начало и това стига.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Добрем, понеже имам проект в рудакционна фаза пускам откъс от него:
Доколко избора е информиран и дали не е твърде информиран? Трябва ли в последствие героя да разбере каква оценка ще му трябва?84.
Гарган идва при теб да ти съобщи, че е забелязал под вас група конници, вероятно човешки патрул. Това би било добра възможност да се разправиш с част от варварите и да дигнеш бойния дух на хуарангите. Победите, дори и лисни все пак са си победи. А и от един два грабежа на дали ще се развали кой знае колко дисциплината на кораба.
Ако героя ти е Фик, мини на 88.
Иначе трябва да избереш каква тактика ще приложиш, за да се справиш с варварите. Единия вариант е да се спуснете над тях като хищна птича и да ги засипете със стрели – мини на 94. Другия избор е да кацнеш нейде пред тях и разчитайки на добрите си бойци да ги разпердушиниш в открит бой и ако оценката ти за бойци е 3 или по-малко– мини на 99. В случай че е 4-ка или по-голяма мини на 104.
Винаги има вариант да зарежеш лесната плячка. Тогава си намали респекта си с единица, отбележи дневен разход на гориво 400(350) либри и продължи по картата.
Я да видим сега (редакторът в мен също се обади, и съм ти подчертал в болд думите, които съм поправил) Въщо в болд са и коментарите ми.
84.
Гарган идва при теб да ти съобщи, че е забелязал под вас група конници, вероятно човешки патрул. Това би било добра възможност да се разправиш с част от варварите и да вдигнеш бойния дух на хуарангите. Победите, дори и лесни все пак са си победи. А и от един-два грабежа надали ще се развали кой знае колко дисциплината на кораба.
Ако героя ти е Фик, мини на 88. (това, защото имаш допълнителна информация, предполагам. Ако причината е друга, не виждам логика)
Иначе трябва да избереш каква тактика ще приложиш, за да се справиш с варварите.
Единия вариант е да се спуснете над тях като хищна птича и да ги засипете със стрели – мини на 94.
Другия избор е да кацнеш нейде пред тях и разчитайки на добрите си бойци да ги разпердушиниш в открит бой и (тук тряба да има "премини на ХХ, а следващите опции, свързани с оценката на бойците да са там) ако оценката ти за бойци е 3 или по-малко– мини на 99. В случай че е 4-ка или по-голяма мини на 104.
Винаги има вариант да зарежеш лесната плячка. (това също трябва да е след като вземеш решението- отиди на ХХ и... Тогава си намали респекта си с единица, отбележи дневен разход на гориво 400 (350) либри и продължи по картата.
Май коментарите ми отговарят на въпроса ти, но ето и малко пояснения.
Като обявиш че има два варианта на разивтие спрямо силата на бойците ти, казваш на читателя/играча, че сигуно ако има сила под Х ще загуби битката или поне ще понесе загуби. Докато очакванията му са, че ако има сила на Х, то този избор е доста лесен.
Като обявиш, че ще загуби респект, взимайки решение да не атакува, то ясно му казваш, че това не е най-добрият избор. Да не говорим, че звучи сякаш само губиш - губиш респект, губиш гориво, а не печелиш нищо. Друг би бил въпросът, ако знаеш, че битката би те забавила с един ден (ако това е от значение де), би ти коствала допълнително гориво, но би могла да ти донесе дадени облаги при определени риск - тогава избягването й вече звучи като опция - не печелиш нищо ново, но и не рискуваш; губиш респект, но пък печелиш един ден преднина.
Добре е всяко действие, в което се взима решение от играча, да предлага потенциална награда на определена цена.
84.
Гарган идва при теб да ти съобщи, че е забелязал под вас група конници, вероятно човешки патрул. Това би било добра възможност да се разправиш с част от варварите и да вдигнеш бойния дух на хуарангите. Победите, дори и лесни все пак са си победи. А и от един-два грабежа надали ще се развали кой знае колко дисциплината на кораба.
Ако героя ти е Фик, мини на 88. (това, защото имаш допълнителна информация, предполагам. Ако причината е друга, не виждам логика)
Иначе трябва да избереш каква тактика ще приложиш, за да се справиш с варварите.
Единия вариант е да се спуснете над тях като хищна птича и да ги засипете със стрели – мини на 94.
Другия избор е да кацнеш нейде пред тях и разчитайки на добрите си бойци да ги разпердушиниш в открит бой и (тук тряба да има "премини на ХХ, а следващите опции, свързани с оценката на бойците да са там) ако оценката ти за бойци е 3 или по-малко– мини на 99. В случай че е 4-ка или по-голяма мини на 104.
Винаги има вариант да зарежеш лесната плячка. (това също трябва да е след като вземеш решението- отиди на ХХ и... Тогава си намали респекта си с единица, отбележи дневен разход на гориво 400 (350) либри и продължи по картата.
Май коментарите ми отговарят на въпроса ти, но ето и малко пояснения.
Като обявиш че има два варианта на разивтие спрямо силата на бойците ти, казваш на читателя/играча, че сигуно ако има сила под Х ще загуби битката или поне ще понесе загуби. Докато очакванията му са, че ако има сила на Х, то този избор е доста лесен.
Като обявиш, че ще загуби респект, взимайки решение да не атакува, то ясно му казваш, че това не е най-добрият избор. Да не говорим, че звучи сякаш само губиш - губиш респект, губиш гориво, а не печелиш нищо. Друг би бил въпросът, ако знаеш, че битката би те забавила с един ден (ако това е от значение де), би ти коствала допълнително гориво, но би могла да ти донесе дадени облаги при определени риск - тогава избягването й вече звучи като опция - не печелиш нищо ново, но и не рискуваш; губиш респект, но пък печелиш един ден преднина.
Добре е всяко действие, в което се взима решение от играча, да предлага потенциална награда на определена цена.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Принципно е така, но трябва ли да се правят епизоди които са само системни?
Имама предвид на оня където казваш отиди на ххх и тогава си виж оценката.Епизода би съдържал само препратка то рода на: ако имаш 3 точки мини там иначе там.
Да би било добър вариант прехода с оценката и това за токазването да са в един системен епизод или е по добре да са в отделни?
Имама предвид на оня където казваш отиди на ххх и тогава си виж оценката.Епизода би съдържал само препратка то рода на: ако имаш 3 точки мини там иначе там.
Да би било добър вариант прехода с оценката и това за токазването да са в един системен епизод или е по добре да са в отделни?
Откъм геймплейна точка е по-добре да са в отделен епизод. Ако е на електронна версия на книгата е най-добре да е автоматична проверка и да препраща директно в резултатния епизод, ако е на хатрия, това малко оскъпява, тъй като вдига обема, но пък според мен прави книгата повече книга-игра и по-малко само книга.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Зависи от типа на играта. Моята теория е, че игрите, които залагат на история е трудно да разчитат на преиграване, дори и да имат няколко развития на историята, според различните герои. В момента да преиграеш игра, която на 70% е същата е доста малко вероятно.
За да са преиграваеми, игрите трябва да предлагат коренно различно изживяване (личното ми мнение) иначе не си струва да се влагат усилия в правене на опционални истории и фичъри.
- Лесно е, ако играта е просто екшън, но имаш избор между няколко типажа - тогава самото усещане е различно.
- Ако играта предлага състезателен елемент, то преиграването идва от стремежа да постигнеш по-добри резултати;
- друг стимул за преограване може да са "ачивмънтите" на които аз по принцип не съм фен, но пък че работят се вижда.
От изборените от теб, трупането на точки е най-евтино за стимул за преиграване. Скритите екстри са по-скоро за създаване на хайп, тъй като няма да са стимул за приграване, но ще дават добра тема за разговори. Експанжъните са за набиране на нови играчи и за да поддържаш интереса - едва ли някой би преиграл играта, заради тях.
За да са преиграваеми, игрите трябва да предлагат коренно различно изживяване (личното ми мнение) иначе не си струва да се влагат усилия в правене на опционални истории и фичъри.
- Лесно е, ако играта е просто екшън, но имаш избор между няколко типажа - тогава самото усещане е различно.
- Ако играта предлага състезателен елемент, то преиграването идва от стремежа да постигнеш по-добри резултати;
- друг стимул за преограване може да са "ачивмънтите" на които аз по принцип не съм фен, но пък че работят се вижда.
От изборените от теб, трупането на точки е най-евтино за стимул за преиграване. Скритите екстри са по-скоро за създаване на хайп, тъй като няма да са стимул за приграване, но ще дават добра тема за разговори. Експанжъните са за набиране на нови играчи и за да поддържаш интереса - едва ли някой би преиграл играта, заради тях.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
В това дето съм сиписъл, книга-игра има двя алтернативни финала, ката втория е и игра на точки. Под скрити места имам предвид, че имаш 50 кодови думи в книгата и по това можеш да се ориентираш каква част от нея си минал.
Всъщност ако имаш време и желание бих се радвал да ти я пратя да я прагледаш, още повече че в ния участва и едно джудже на име Батугой =)
Та пак навъпроса, това с кодовитите думе дато трябва да токриеш доколко би било стимул за преиграване?
Всъщност ако имаш време и желание бих се радвал да ти я пратя да я прагледаш, още повече че в ния участва и едно джудже на име Батугой =)
Та пак навъпроса, това с кодовитите думе дато трябва да токриеш доколко би било стимул за преиграване?
Зависи от това, доколко можеш да изпуснеш от цялостната история. Има една книга Interactive Storytelling, която в детайли разглежда подробности от това как си струва да се разклонява сюжета. В случая с книгите, самият процес на писане е предимно времеемък, но иначе не е скъп - така де, твоя труд не го броим (а и сравнено с труда на цял екип от хора, наистина си е изгодно.
Като премахнем труда, остава печатането (ако въобще смяташ да има хартиен вариант). Ако е само електронен вариант, може да се предположи, че подобно съдържание би допринесло за преиграване на историята, но наистина трябва да добавя история - трябва да носи информация. Иначе, ако е само заради точките, по-добре не го включвай.
ПП: Ще се радвам да погледна книгата, когато има позавършен вид. Отдавна не съм играл книги-игри.
Като премахнем труда, остава печатането (ако въобще смяташ да има хартиен вариант). Ако е само електронен вариант, може да се предположи, че подобно съдържание би допринесло за преиграване на историята, но наистина трябва да добавя история - трябва да носи информация. Иначе, ако е само заради точките, по-добре не го включвай.
ПП: Ще се радвам да погледна книгата, когато има позавършен вид. Отдавна не съм играл книги-игри.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Въпросната книжка дали я има в преводен вариант?
Иначе от цялостната история съм се постарал да не изпускаш, поне от основната де. Разните странични неща са по скоро нещо като обогатяване на света с елементи на игра.
Както аз си го представям, преиграване можеш да имаш ако имаш различно развитие на горой, в моя случай е екипиран на кораб.
Различен път по който да минеш, при мен времето е ограничено за да мише навсякъде по картата, та това би трябвало да е вариант за преиграване.
Различен герой, който да води до различни ситуации иначе много смисъл няма.
Дали обаче комбинирането на толкоз много различни подтици за преиграване е добра идея?
Малко по встрани от темата - може ли да се напише криминална история която да се преиграва?
пп. Пуснал съм ти линк на ЛС за книжката.
Иначе от цялостната история съм се постарал да не изпускаш, поне от основната де. Разните странични неща са по скоро нещо като обогатяване на света с елементи на игра.
Както аз си го представям, преиграване можеш да имаш ако имаш различно развитие на горой, в моя случай е екипиран на кораб.
Различен път по който да минеш, при мен времето е ограничено за да мише навсякъде по картата, та това би трябвало да е вариант за преиграване.
Различен герой, който да води до различни ситуации иначе много смисъл няма.
Дали обаче комбинирането на толкоз много различни подтици за преиграване е добра идея?
Малко по встрани от темата - може ли да се напише криминална история която да се преиграва?
пп. Пуснал съм ти линк на ЛС за книжката.
Според мен, историята губи, ако се направят прекалено много версии за преиграване. Ако има два основни сюжета, това е ок за преиграване - за да видиш историята през погледа на протагониста и през този на антагониста, например. Естествено това значи, че си написал две книги реално, тъй като еднаквият материал, който ползваш в двете истории е твърде малко, но все пак би могъл да преизползваш епизодите, като ги пренаписваш (което си е по-малко труд, отколкото да ги пишеш изцяло наново).
Interactive Storytelling е сравнително нова книжка, така че едва ли някой я е превел на български.
Може да се напише криминална история, която да си струва да се преиграе, ако е нещо подобно на гореописаната схема - в нито една от версиите да не се изяснява всичко, така че да е интересно на играча, като навърже двете (или колкото са там) игри да получи целия сюжет. Пронципно, за сериозно преиграване на книга-игра (която по дефиниция тече по-бавно от видео игра, тъй като се налага да четеш, а не да гледаш картинки) е доста амбициозно да се мисли за сериозни причини за преиграване, освен самият факт, че не е лесно да се стигне до финала на играта от първия път - има разклонения, които те водят до загуба на играта или до алтернативни финали (тук е добре да има точкова система, за да е ясно, че не си получил най-добрия финал все още).
Interactive Storytelling е сравнително нова книжка, така че едва ли някой я е превел на български.
Може да се напише криминална история, която да си струва да се преиграе, ако е нещо подобно на гореописаната схема - в нито една от версиите да не се изяснява всичко, така че да е интересно на играча, като навърже двете (или колкото са там) игри да получи целия сюжет. Пронципно, за сериозно преиграване на книга-игра (която по дефиниция тече по-бавно от видео игра, тъй като се налага да четеш, а не да гледаш картинки) е доста амбициозно да се мисли за сериозни причини за преиграване, освен самият факт, че не е лесно да се стигне до финала на играта от първия път - има разклонения, които те водят до загуба на играта или до алтернативни финали (тук е добре да има точкова система, за да е ясно, че не си получил най-добрия финал все още).
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Значи определено най-голям шанс за преиграване идва при наличие на точкова система, когато играча не толкова препрочита епизодите, а само минава през тях за да намери най-оптималния път за победа.
Тук обаче идва и въпросът колко сложна трябва да е систмата за да даво тази възможност. Вероятно си забелязал, че в дракона тя е от сравнително тежък вид, поне що са отнася до книги игри.
Тук обаче идва и въпросът колко сложна трябва да е систмата за да даво тази възможност. Вероятно си забелязал, че в дракона тя е от сравнително тежък вид, поне що са отнася до книги игри.
Не, въпросът е: "Наистина ли е важно да се преиграва една книга-игра?"
Ти колко си преиграл?
Ти колко си преиграл?
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Именно. Ако историята предлага скрити неща - включи ги, ако не предлага не ги включвай. Направи играта интересна за едно изиграване и само ако е необходимо добавяй друго.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Предполагам че съм и немалко себичен и искам да покажа разните бисери по алтернативните разклонения. Примерно историята с елфите ако си трол, срещата с млачния елф ако си гоблин, срещата с Батугой...
Такива ми ти работи които не са задължителни за да постигнеш успех, но правят света по-жив.
Сега, дали някой ще се юрне да ги търси е друг въпрос.
Такива ми ти работи които не са задължителни за да постигнеш успех, но правят света по-жив.
Сега, дали някой ще се юрне да ги търси е друг въпрос.
Дори и да не водят до преиграване, подобни допълнителни сцени в играта могат да превърнат изиграването в по-лично преживяване - един играч ще види едно, друг друго, а после двамата ще коментират, което е добре за популяризирането на продукта.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
А имаш ли начин да отчиташ това даване на рсурс? Циклично може ли да се посещават, или имаш идея като еднократен бонус да са?
Наличието на странични мини-игри е като наличие на странични куестове в РПГ - те помагат за обогатяване на света, както и за да запълнят времето ако си закъсал. Сега, доклко лесно е това да се направи в книга-игра не съм много наясно, тъй като ми е малко сложно да си представя, че играчът по всяко време може да реши и да се шмугне в гората за някой и друг гоблин. Не е невъзможно, ако по принцип се въртиш през няколко "разпределителни" епизода, в които се избира посока за движение, но не знам каква е структурата на книгата (нямах време да погледна това, което ми прати).
Предвид, че при писане на книга, това не е допълнителен разход за програмисти и художници, а е само допълнителен труд за теб, колкото повече си навит да дадеш, толкова по-добре.
Наличието на странични мини-игри е като наличие на странични куестове в РПГ - те помагат за обогатяване на света, както и за да запълнят времето ако си закъсал. Сега, доклко лесно е това да се направи в книга-игра не съм много наясно, тъй като ми е малко сложно да си представя, че играчът по всяко време може да реши и да се шмугне в гората за някой и друг гоблин. Не е невъзможно, ако по принцип се въртиш през няколко "разпределителни" епизода, в които се избира посока за движение, но не знам каква е структурата на книгата (нямах време да погледна това, което ми прати).
Предвид, че при писане на книга, това не е допълнителен разход за програмисти и художници, а е само допълнителен труд за теб, колкото повече си навит да дадеш, толкова по-добре.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Да, да ни е честит!
Това, което е важно, според мен в една книга-игра, а и не само (във всяка игра) е да се намери добрия ритъм (както му казват pacing). Всеки епизод трябва да те кара да искаш да прочетеш следващия, но в същото време трябва да се мисли и за това, какво усещане трябва да има - напрежение, спокойствие, любопитство и т.н. Това важи и по принцип за писането, но в игрите и епизодичните произведения (а книгите игри са си епизодични произведения също) е особено важно.
Ритъмът може да убие иначе добрата игра. Така както е сбъркан в Mass Effect 1 например, която зарязах в полза на Gears of War и сега ми е много трудно да се върна към нея въобще, като знам, че е със сбъркан ритъм.
Това, което е важно, според мен в една книга-игра, а и не само (във всяка игра) е да се намери добрия ритъм (както му казват pacing). Всеки епизод трябва да те кара да искаш да прочетеш следващия, но в същото време трябва да се мисли и за това, какво усещане трябва да има - напрежение, спокойствие, любопитство и т.н. Това важи и по принцип за писането, но в игрите и епизодичните произведения (а книгите игри са си епизодични произведения също) е особено важно.
Ритъмът може да убие иначе добрата игра. Така както е сбъркан в Mass Effect 1 например, която зарязах в полза на Gears of War и сега ми е много трудно да се върна към нея въобще, като знам, че е със сбъркан ритъм.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Какво имаш предвид под ритъм? Епизода/главата свършва в най-интересното и почва друга глава?
Това примерно мен ме дразни и не рядко се изкушавам да прескоча следващете глави докато попадна на продължението на въпросната сцена. Запандните мастодонти в литературата използват тоя гаден подход съм забелязал с няколко сюжетни линии.
А основната цел в една игра дали трябва да е ясна то самото начало или е по добре да се развие донякъде сюжета на гирата та да ти стане ясно какво се иска от теб?
Това примерно мен ме дразни и не рядко се изкушавам да прескоча следващете глави докато попадна на продължението на въпросната сцена. Запандните мастодонти в литературата използват тоя гаден подход съм забелязал с няколко сюжетни линии.
А основната цел в една игра дали трябва да е ясна то самото начало или е по добре да се развие донякъде сюжета на гирата та да ти стане ясно какво се иска от теб?
Явно и ти си чел Мартин
Това имам предвид под ритъм - да искаш да продължиш нататък, но не е задължително да е в многосюжетни линии. В случая с играта, очевидно не гооврим за няколко паралелни линии. При Мартин нещата са наистина такива, че понякога искаш да прескочиш главите, за да си довършиш конкретната сюжетна линия. А и при него линиите са много, което допълнително забавя появата на продължението. Не знам дали това е най-правилният подход в случая, но при него работи, тъй като всички ли нии са интересни, поне за мен, тъй като ми е интересно и от гледна точка на това, как звучат по различен начин, когато са през гледната точка на следващия герой. За други част от сюжетните линии са по-слаби от други и когато прекъснат тази, която им харесва е наистина досадно. Тук е въпрос на баланс, но това е по-скоро разказване, а не игри - за игрите, действието и усещането,ч е си вътре е много важно.
Добре е целта винаги да е ясна в играта, но това не значи, че крайната цел трябва да е ясна от самото начало. Играта може да започне с една цел, която в процеса да премине в друга (или серия от други), след това в нова и т.н. Важно е преходът да звучи логичен - героят може да започне приключение просто в търсене на слава (отива на турнира в съседния град), но в процеса разбира за друга значима задача (среща красива непозната, която е отвлечена, докато пренущуват в хана), което веднаг сменя приоритета му - вече турнирът не е толкова важен, има красавица за спасяване. Докато изпълнява новата задача попада на друга част от пъзела и е въвлечен в ново приключение (докато я спасява, разбира, че тя е преследвана от древен култ и всъщност е избрана да спаси човечеството) и т.н. и т.н.
Но през всеки един етап от играта, играчът знае, каква е крайната му целта му (независимо, че тя може да мутира).
Това имам предвид под ритъм - да искаш да продължиш нататък, но не е задължително да е в многосюжетни линии. В случая с играта, очевидно не гооврим за няколко паралелни линии. При Мартин нещата са наистина такива, че понякога искаш да прескочиш главите, за да си довършиш конкретната сюжетна линия. А и при него линиите са много, което допълнително забавя появата на продължението. Не знам дали това е най-правилният подход в случая, но при него работи, тъй като всички ли нии са интересни, поне за мен, тъй като ми е интересно и от гледна точка на това, как звучат по различен начин, когато са през гледната точка на следващия герой. За други част от сюжетните линии са по-слаби от други и когато прекъснат тази, която им харесва е наистина досадно. Тук е въпрос на баланс, но това е по-скоро разказване, а не игри - за игрите, действието и усещането,ч е си вътре е много важно.
Добре е целта винаги да е ясна в играта, но това не значи, че крайната цел трябва да е ясна от самото начало. Играта може да започне с една цел, която в процеса да премине в друга (или серия от други), след това в нова и т.н. Важно е преходът да звучи логичен - героят може да започне приключение просто в търсене на слава (отива на турнира в съседния град), но в процеса разбира за друга значима задача (среща красива непозната, която е отвлечена, докато пренущуват в хана), което веднаг сменя приоритета му - вече турнирът не е толкова важен, има красавица за спасяване. Докато изпълнява новата задача попада на друга част от пъзела и е въвлечен в ново приключение (докато я спасява, разбира, че тя е преследвана от древен култ и всъщност е избрана да спаси човечеството) и т.н. и т.н.
Но през всеки един етап от играта, играчът знае, каква е крайната му целта му (независимо, че тя може да мутира).
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Този въпрос няма точен отговор в цифри. Всичко зависи от това, какво добавят към цялостното преживяване. Когато говорим за игри, обикновено се гледа и цената за произодство, тъй като включва нови анимации и прочие работи, които са си скъпи. Когато става дума за текстови приключения (книги игри или интерактивни приключения) е значително по-евтино и ако се добавят малко алтернативни финали, обикновено си струва, тъй като повишава чувството за контрол у играча, а и дава поводи за разговори между играчите, ако не за цялостно преиграване.
В повечето случаи повече от 3 до 5 финала идват излишни, но всичко зависи от конкретната история - има игри с над 70 възможни финала, но там вариациите са много малки и се изразяват в това, кой с кого е станал гадже накрая (просто има много герои в играта) и това в никакъв случай не е причина да опиташ да изиграеш играта отново.
В повечето случаи повече от 3 до 5 финала идват излишни, но всичко зависи от конкретната история - има игри с над 70 възможни финала, но там вариациите са много малки и се изразяват в това, кой с кого е станал гадже накрая (просто има много герои в играта) и това в никакъв случай не е причина да опиташ да изиграеш играта отново.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5