Разни сметки по руски
Модератор: Модератори
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Разни сметки по руски
Та скучаейки значи в Русия, хващам аз единия ден ПММ-А16 (Приключения с Меч и Магия - Аксиом 16) и сядам да направя някои сметки дето отдавн ме вълнуват, а именно "Колко точно ТР трябват, за да развиеш един герой от минималните до максималните показатели за всяка от расите". Сметките ги направих, но после доста време ([spoiler]2 месеца вече станаха и отгоре[/spoiler]) ме мързеше да ги подготвя за форума (плюс опита ми, че малко след като ми дойде някоя добра идея, тя идва и нанякой друг и няма нужда аз да се главоболя ).
И така, някой интересува ли се от тези сметки? Не че са трудни човек да седна да си ги направи сам, но аз ги предлагам наготово. Не ги пускам веднага, просто защото сега не мога, пък и ако няма интерес...
И така, някой интересува ли се от тези сметки? Не че са трудни човек да седна да си ги направи сам, но аз ги предлагам наготово. Не ги пускам веднага, просто защото сега не мога, пък и ако няма интерес...
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Още един глас "За". След като говориш за "сметки" се надявам де не е само колко тр са нужни за да се повишат статстиките на всяка раса от мин до макс, ами и екстри.
Което ми напомни и за моите сметки за това колко ТР е ценността на началните (минимални) статистики на всяак раса. Човеците са най-прецакани. От всички раси.
Което ми напомни и за моите сметки за това колко ТР е ценността на началните (минимални) статистики на всяак раса. Човеците са най-прецакани. От всички раси.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Точно това е изичслявано докато е правена системата, н опък не е обявявано никъде, така че каквото и да дадеш като инфо, все ще е полезно. ЗА!
ПП: А ти какво правиш в Русия????
ПП: А ти какво правиш в Русия????
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Форматът ще е:
раса; обща стойност на минималните; цена за вдигане от минимални до максимални; обща крайна цена на максималните*
Вклюват се Сила, Ловкост, Прецизност, Интелект, Издържливост. Не се включват Скорост и Виталност. Цената се определя в ТР. И така:
хора; 75; 524; 599
елфи; 77; 536; 613
джуджета; 79; 511; 590
гиганти; 88; 520; 608
щархи; 78; 459; 537
гоблини; 77; 501; 578
Това са сухите резултати засега, по-късно ще направя и някои коментари, чувствайте се поканени и вие да коментирате. Пък после батГойко ще каже кой е най-добрия коментатор .
*То общото е просто сума от предните две, но понеже само по себе си е повод за размисъл го давам отделно.
раса; обща стойност на минималните; цена за вдигане от минимални до максимални; обща крайна цена на максималните*
Вклюват се Сила, Ловкост, Прецизност, Интелект, Издържливост. Не се включват Скорост и Виталност. Цената се определя в ТР. И така:
хора; 75; 524; 599
елфи; 77; 536; 613
джуджета; 79; 511; 590
гиганти; 88; 520; 608
щархи; 78; 459; 537
гоблини; 77; 501; 578
Това са сухите резултати засега, по-късно ще направя и някои коментари, чувствайте се поканени и вие да коментирате. Пък после батГойко ще каже кой е най-добрия коментатор .
*То общото е просто сума от предните две, но понеже само по себе си е повод за размисъл го давам отделно.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Както и предполагах разликата щархи-елфи е сериозна. Не че принципно расите трябва да са балансирани - това би било дори нереалистично в един добре изработен свят, но ми е интересно, защо е направено така в система, която не предлага механизъм подобен на LA или начално заплащане за раса. С расовите способности ли би трябвало да се компенсира?
Какво е LA? А иначе за всичко си има обяснение - самата разлика в ТР за достигане на кмаксимума не е дисбалансираща, още повече, че Щарха имат добри расови умения, които са използваеми както на ниски, така и на високи нива. Малкото ТР за достигане на максимални показатели предразполага за повече ТР, разпределени по СУ например.Andras написа:... механизъм подобен на LA или начално заплащане за раса. С расовите способности ли би трябвало да се компенсира?
Ако от 500 ТР извадим началните ~180 остават ~320. Средно на ниво се получават 16+ ТР, но не повече от 32 (доста сложно е да се получат над 25-6 даже). Това прави да кажем 10+ нива за напомпване на всички атрибути (което пък от своя страна не е нужно), а като добавим и по ~83 ТР за развиване на едно умение до максимална степен, се оказва, че едва ли преди 15-16 нив някой ще достигне своя максимум на атрибутите...
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
От друга страна малко ТР за достигаен на максималните стойности означава ниски максимални стойности. Елф, който може да слага с около 80 ТР по статистики повече от гущер има много по-голям избор къде да ги сложи тез точки и дали въотбще да ги сложи. И както вече спомена, че въпросното достигане на максимума на всички показатели е ненужно отпада "проблема" с ТР за СУ.BatGojko написа:Малкото ТР за достигане на максимални показатели предразполага за повече ТР, разпределени по СУ например.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Точно така е, но 80 ТР разлика в основните показатели са точно още едно СУ. Така че, расите с по-малко ТР на осовните показатели са "стимулирани" да ползват повече комбинативност при СУ. На високи нива (над 16) може и да се усети разлика, поради +2-3 в някой показател, но това е всичко. Расите не са еднакви в края на краищата. Всеки си има свои силни и слаби страни, които се надяваме, че играчите ползват. Що се отнася до Щарха, привидно те са най-слаби, но пък това е допълнително удоволствие, когато успееш да играеш добре с тях, а да не говорим, че на 16+ ще имат невъобразима МЗ.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
На мен ми прави впечатление предимството на гигантите в началото (9 ТР пред вторите - джуджетата) и изоставането на хората (които компенсират с 0ТР за нулево ниво на СУ, [spoiler]което вложено за СУ Бързо развитие просто кърти[/spoiler]). Трябва също да отбележа, че тук не са отразени важни характеристики като Скорост и Виталност, които са също силен балансиращ елемент.
Също да отбележа, че дори на достатъчно високо ниво едва ли ще видите "макснат" герой.
Също да отбележа, че дори на достатъчно високо ниво едва ли ще видите "макснат" герой.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Защото не всеки герой има нужда от всяка статистика на макс. [spoiler]Войнът има полза от Интелект докъм 10-12 заради маната и допълнителните ТР при вдигане на ниво. Повече Интелект струва прекалено скъпо за да компенсира получаваните ТР (освен ако не взънамеряваш да качваш 20-30 нива). Един маг пък няма токова нужда от Сила (освен за Живот) и Прецизност (въпреки че с повечко Прецизност кинжалът му става опасно оръжие )[/spoiler]
Просто от един момент нататък бонусите от СУ си струват повече Точките Развитие. Е на много високи нива сигурно играчът от нямане какво да прави ще вдигне показателите на макс, ама дотогава може да е вдигнал и максимумите на важните показатели [spoiler](чрез СУ)[/spoiler].
Просто от един момент нататък бонусите от СУ си струват повече Точките Развитие. Е на много високи нива сигурно играчът от нямане какво да прави ще вдигне показателите на макс, ама дотогава може да е вдигнал и максимумите на важните показатели [spoiler](чрез СУ)[/spoiler].
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Това си им е расова способност на хората, както и другите си имат такива, и като такава не бива да се взема под внимание, освен ако не е по-"силна" от расовите способности на другите раси.lowstef написа:На мен ми прави впечатление предимството на гигантите в началото (9 ТР пред вторите - джуджетата) и изоставането на хората (които компенсират с 0ТР за нулево ниво на СУ
Всички тия сметки - добре - ама май нямаме огромно практическо значение от тях. Предлагам:
*да измислим алгоритъм, по който да оценим стойността ан всички расови способности, както и на скоростта и виталността. Тогава да проверим абсолютния баланс [spoiler]и евентуално да орежем елфите [/spoiler] .
*да се пръкне най-после още една раса поне. Ако ще да е "крадена" от другаде!
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Ама тя е по-силна от другите расови, нали затова казвам че компенсира.VORAC написа:Това си им е расова способност на хората, както и другите си имат такива, и като такава не бива да се взема под внимание, освен ако не е по-"силна" от расовите способности на другите раси.lowstef написа:На мен ми прави впечатление предимството на гигантите в началото (9 ТР пред вторите - джуджетата) и изоставането на хората (които компенсират с 0ТР за нулево ниво на СУ
Алгоритъм вече е измислен.. Нарича се "На Ванката така му харесва " кръстен на малко известния гейм-дизайнер Иван Атанасов . За орязване на елфите голяма роля играе силно игровия механизъм "Т'ва са елфи, уе, те са скучни като българския нацинален отбор по футбол )VORAC написа:Всички тия сметки - добре - ама май нямаме огромно практическо значение от тях. Предлагам:
*да измислим алгоритъм, по който да оценим стойността ан всички расови способности, както и на скоростта и виталността. Тогава да проверим абсолютния баланс [spoiler]и евентуално да орежем елфите [/spoiler] .
*да се пръкне най-после още една раса поне. Ако ще да е "крадена" от другаде!
И стига с тея нови раси. За чий [spoiler]кеф[/spoiler] са ви? Сега, ако има нещо готово (чакаме Фелините ), хубаво! Нека! Ама да правим нова раса ей тъй, само за да има нова раса, амиии... не мерси, без мен. Сега ако имаш предвид просто нови чудовища... fine, whatever, обаче игрова раса се прави трудно, бавно и в крайна сметка от нея в момента няма нужда.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Средно 5ТР на няколко нива да са по-значими от гущерската плюнка или джуджешката ярост или елфическия поток...не съм съгласен.Ама тя е по-силна от другите расови, нали затова казвам че компенсира.
Мислех, че целта ни е да прегледаме системата и да предложим някои поправки (фенски допълнения), които да са полезни. Ако само ще смятаме...нчи то си има сборници със задачи.лгоритъм вече е измислен.. Нарича се "На Ванката така му харесва
Дори да ен са нещо велико...няма да навредят. А малко повече избор няма е излишен. Ама вземам да се съгалсявам, че лошо скалъпена раса е безполезна за ИГ.И стига с тея нови раси. За чий кеф са ви?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
А ти баланса да не мислиш че се лови с въдица? Нали затова тука ти се казва че фенските намеси в механиката на системата са крайно нежелателни. Особено в засукана система като тази.Мислех, че целта ни е да прегледаме системата и да предложим някои поправки (фенски допълнения), които да са полезни. Ако само ще смятаме...нчи то си има сборници със задачи.
BANG....You dead!!
No Guts, No Glory
No Guts, No Glory
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Тези 5 Тр при минимума от три умения в началото за всеки мой герой са 15 ТР на нулево ниво-а тези 15 ТР могат да имат огромно значение за оцеляването му до следващото:). Освен това те почти сигурно са поне 20, защото като ччовек най-вероятноимам Бързо развитие, просто защото мога да си го позволя-спестрените точки ми купуват +1 на основния показател на оръжието, за да оцелея до първо ниво. Там вече вземам доста повече ТР от елфа, с които още повишавам Бързо развитие, дори да не повишавам друго умение, а само показатели, т.е.-умението се "изплаща" само и се повишава с 1 всяко от първите 5-6 нива (при което ми остават спестени точки). Това умение не случайно се казва "Бързо развитие"-идеята за мен е да кмпенсира факта, че героят ми иам само 50-ина години да практикува уменията си; елфът е имал толкова за оучение преди приключението!:)VORAC написа:Средно 5ТР на няколко нива да са по-значими от гущерската плюнка или джуджешката ярост или елфическия поток...не съм съгласен.Ама тя е по-силна от другите расови, нали затова казвам че компенсира.
И, не, хората не са "най-силната" раса, независимо от това, което написах току-що. Основното е, че расите не са прекалено силни една спрямо друга, значи мога да развия опитен герой с всяка раса, която искам да играя. В крайна сметка, това е ролева игра, не "Монополи"... изборът ми зависи и от лични предпочитания, а не само от някаква форма на ([spoiler]псевдо;)-[/spoiler]финансова) логика.
Приятна игра на всички!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Асене, само наполовина си прав.
Игрането и избирането на герой трябва да се базира на лични виждания и предпочитания и концепция за героя, а не на това колко точки му трябват да се развие и др. системни облаги.
НО - не трябва играча избрал по някакви причини дадена раса да бъде облагодетелстван и обективно да бъде по-могъщ от останалите в групата.
Игрането и избирането на герой трябва да се базира на лични виждания и предпочитания и концепция за героя, а не на това колко точки му трябват да се развие и др. системни облаги.
НО - не трябва играча избрал по някакви причини дадена раса да бъде облагодетелстван и обективно да бъде по-могъщ от останалите в групата.
BANG....You dead!!
No Guts, No Glory
No Guts, No Glory
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Ами просто две от специалните им умения зависят от нивото. А максимални стойности тъй или иначе се стигат някъде към 12-16 ниво и нагоре, дотогава гущера вече има МЗ колкото джудже и отгоре, а плюнката се превръща в сериозно оръжие. Пък и като има малки показатели, ще взима СУ, някои от които вдигат максимумите.
ПП Към батГойко - някъде по-горепиташе какво е LA. Това е съкращение от Level Adjustment - механика в Dungeons & Dragons, която балансира по-"яките" раси. Ама не мога да обясня точно как става.
ПП Към батГойко - някъде по-горепиташе какво е LA. Това е съкращение от Level Adjustment - механика в Dungeons & Dragons, която балансира по-"яките" раси. Ама не мога да обясня точно как става.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Ето как става LA:
Ако един елф е 5то ниво магьосник, той има
0LA+5wiz=5 нива и за да вдигне още едно му трябва опит като за 6то. Когато се смята колко е силен, той се счита че има сила за 5то ниво.
Ако един аасимар е 5то ниво магьосник той има
1LA+5wiz=6 нива и за да вдигне още едно му трябва опит като за 7мо. Когато се смята колко е силен, той се счита, че има сила за 6то ниво
Доста некрасиво, не винаги особено вярно (Ракшаса чародей 1 е LA 8, колкото е и човек чародей 8. Първото лесно сритва задника на второто), но общо-взето върши работа.
Стефане, поправи ме, ако греша, но тая плюнка не се ли спираше от всяка една броня и нямаше ли обсег СИ метра? Ако правилно си спомням така тя не може да се използва срещу брониран противнк, който влиза в близък бой, а небронираните, срещу които би се ползвала обикновено стоят по-назад и са по-далекобойни.
Ако един елф е 5то ниво магьосник, той има
0LA+5wiz=5 нива и за да вдигне още едно му трябва опит като за 6то. Когато се смята колко е силен, той се счита че има сила за 5то ниво.
Ако един аасимар е 5то ниво магьосник той има
1LA+5wiz=6 нива и за да вдигне още едно му трябва опит като за 7мо. Когато се смята колко е силен, той се счита, че има сила за 6то ниво
Доста некрасиво, не винаги особено вярно (Ракшаса чародей 1 е LA 8, колкото е и човек чародей 8. Първото лесно сритва задника на второто), но общо-взето върши работа.
Стефане, поправи ме, ако греша, но тая плюнка не се ли спираше от всяка една броня и нямаше ли обсег СИ метра? Ако правилно си спомням така тя не може да се използва срещу брониран противнк, който влиза в близък бой, а небронираните, срещу които би се ползвала обикновено стоят по-назад и са по-далекобойни.
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Аларисе, съгласен съм на 100%, но аз нещо по-различно ли съм казал според теб? Точно това имах предвид с предишния си пост.Alaris написа:Асене, само наполовина си прав.
Игрането и избирането на герой трябва да се базира на лични виждания и предпочитания и концепция за героя, а не на това колко точки му трябват да се развие и др. системни облаги.
НО - не трябва играча избрал по някакви причини дадена раса да бъде облагодетелстван и обективно да бъде по-могъщ от останалите в групата.
Не съм Стефан;), но пропускаш една особеност-има опция да "надхвърлиш бронята", т.е. да уцелиш слабо място в нея. На практика на по-високите нива това се случва доста по-често, отколкото на ниските;).Andras написа: Стефане, поправи ме, ако греша, но тая плюнка не се ли спираше от всяка една броня и нямаше ли обсег СИ метра? Ако правилно си спомням така тя не може да се използва срещу брониран противнк, който влиза в близък бой, а небронираните, срещу които би се ползвала обикновено стоят по-назад и са по-далекобойни.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Чакай сега - ако аз ще правя стрелящ гущер, ще го правя да стреля с нещо малко по-далекобойно. (Всъщност - тогава бих си използвал отровата да мажа стрелите с нея, но това не го видях като възможност. Бат Гойко - урежда ли се такъв вариант?)
А ако не правя стрелящ гущер - тогава пак оцелвам веднъж на петилетка.
А ако не правя стрелящ гущер - тогава пак оцелвам веднъж на петилетка.
За гущера имаше едно време една идея, която не зная защо не се осъществи... беше предложено СУ "Хамелеон" или подобно, чиято идея беше да му добавя бонус към промъкване и прикриване... Ако толкоз мислиш за слаб един гущер измисли си подобно умение и му го дай И ще видиш сам, че съвсем не е бил толкоз слаб без него
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!