Страница 3 от 19

Публикувано: чет авг 09, 2007 11:47 am
от BatGojko
Не, подобно на фелин, а подобно на глупаво джудже се е промъкнал ;) - не съм прочел въпроса, но отговорът е съвсем прост - до момента не ми се е налагало да търся такава механика. Сега вече мога и да се замисля, но ще отнеме време.
Имаш ли нещо конкретно предвид? В темата за гоблините предложих уравновесяване на високи основни показатели чрез отрицателно расово умение, но това не е универсална механика (иначе е удобна).

Публикувано: пет авг 10, 2007 6:09 am
от Mistral
Човек да не погледне на страна... за няколко месеца.
Ще изчета менията и ще пробвам да отговоря каквото има за отговаряне някой от тия дни.

На BatGojko корекциите са естествено ОК. Негова е тежката дума, макар по да ми се нрави моята версия. Да призная, виждам ги промените като значимо подсилване на расата, защото реално ползата от високата ловкост идва при нива които така или иначе по-често само хипотетично се достигат, докато тези +4 издръжливост си се усещат доста рано.
Въпреки това обаче, вероятно ще пробвам да се заинатя (за предразпределените точки на Интелект със сигурност) до някаква степен относно промените в СК, ЛО и ИЗ.

Публикувано: пет авг 10, 2007 8:32 am
от Andras
Ми като за начало най-тъпата възможна:

Раса Х е по-силна от останалите. Поради което герой от раса Х е еквивалентен по сила на герой с еди колко си нива повече от нормалните раси. Или, ако имаш нужда и от по-слаби раси, обратното.

Ако това не върши работа, вече може да се помисли за по-завъртяно решение.

Публикувано: пет авг 10, 2007 11:54 am
от BatGojko
Определено си мисля, че ще е по-добре с по-завъртяно (в духа на Аксиом ;) - "защо да е просто, когато може да е сложно?" - имаше такава рубрика в руското списание "Наука за младежта").
Иначе ако ще е с нивата, то лесно се изчислява разликата в началните показатели и спрямо нужните ТР се стартира директно от съответното ниво. Не виждам проблем да се ползва

Публикувано: пет авг 10, 2007 12:08 pm
от Andras
Ами пробвайте простия метод, да се изчисли разлика в нивата на оригиналните мистралски фелини с нормална раса, да се тества така и ако не работи - ок, ще има нужда и от по-сложно. Ако работи бат Гойко, тогава му мисли дали ще го правиш по-сложно, че да запазиш духа на Аксиом.

Публикувано: пет авг 10, 2007 12:31 pm
от hameleona
Мисля, че ще е по-лесно да се даде наказание в ТР. Основно, защото те не са фиксирани, а и са си най-важното нещо при вдигане на ниво, заедно ТЖ. Нека, примерно да се сложи 10 + инт/3зара, вместо 16 + инт/3.

Публикувано: пет авг 10, 2007 2:05 pm
от Cocaine
Добре, а необходимо ли е наказание жаобще? Аз съм играл гигант 2 пъти,но никога не съм стигал дори максимума за сила. Имам предвид - дори максимума за ловкост на фелините да е 19, кога ще го достигнеш? А за високия начален интелект вече е въведено наказание в ТР.
От друга страна, има раси, които започват с 8 на някои показател, така, че това не е странно.

На мен ми се струва, че цялата дискусия е заради мнението, че от елфите по-бързо и по-сръчно няма и не може и да има.

Публикувано: пет авг 10, 2007 2:31 pm
от Andras
Аз съм играл гигант 2 пъти,но никога не съм стигал дори максимума за сила.
Има хора, дето 20 години не са мислили. Ама най-голямото предимство на човешкия вид е, че може да мисли и за това ти пишеш на компютър, а не котката ти.

ПС. Мацо, нали действително не му пишеш съобщенията?

Публикувано: пет авг 10, 2007 3:23 pm
от cherno_slance
Нека кажа това, което знаят всички играещи с елфи, но си го премълчават. Високата Реакция дава възможност за две неща и правото да реагират първи е само едното от тях. Другото е една особеност, родена заради механиката на Аксиом, която наричам "Последен в първия, първи във втория рунд". Заради начина на редуване на регулярните действия, един елф може да изчака по-бавния си опонент, след което в края на рунда, когато се оказва последен, да се прицели (говоря за прицелването като регулярно действие, а не за специалната атака прицелване) за остатъка от ТД-то си. След това във следващия рунд се прицелва за още малко и нанася един болезнено точен удар по противника си.

Докато не се оправи механиката на Аксиом, ще е много важно кой кога започва действието си, защото системата позволява на героя да нанесе два поредни удара с продължение около остта на тялото си и то докато останалите стоят леко замръзнали във времето. Ако се въведе идеята ТД за регулярните действия да се дават на части, нещата ще си дойдат по-на място. Лошото е, че с тази СК 19 и Ловк 19 фелините не просто взимат титлата на елфите за най-чевръсти същества - те взимат за свое ползване и тази особеност, която наричам "Последен в първия, първи във втория рунд" - при това заради по-високата СК и Ловк използват бъга в системата още по-жестоко.
При разлика между фелин и гигант от 5ТД в рунд, тази особеност води до наставянето на тези 5ТД от единия и толкова от следващия рунд. Стават 10 ТД, които, дадени за прицелване, водят до реално заличаване на наказанието за атака към ръка или крак. А ръката примерно има само 1/4 от общите ТЖ.

П.П.
И не - играта на високи нива е съвсем нормална, стига водещият да отчете, че е време да ориентира приключението към по-социални ситуации. Не за друго, а защото битките с градската стража или разбойници 4-то ниво реално въобще не носят опит, а сблъсъците с равен левъл НИП-ове са на границата между играта на руска ролетка и убийство (от страна на разказвача) на героите по небрежност. Признавам, че съм позволявал на играчи да започнат директно с герои 20-то ниво. За година време игра с тези герой, за общо 450-500 часа чиста игра, те вдигнаха едно ниво и участваха в един двубой, едно меле, една засада и един почти равностоен сблъсък (почти, защото избраха момента и мястото, и в една нощ убиха членовете на противниковата група един по един... но иначе пък си отиваха съвсем геройски с краката напред).
И изобщо опита ми сочи, че с покачването на нивата или според това колко високо е началното ниво, приключението трябва да стававсе по-социално. Общуването с ниповете става по-важно от това, дали можеш да убиеш с меч повече противници от мага, а мисиите все повече зависят от такт и уреждане на срещи с влиятелни личности, отколкото от грубата сила. Има го и обратното - ако играчите искат основно битки и кланета, то трябва периодично да се започват нови приключения с нови герои от нулево или ниско ниво....

Публикувано: пет авг 10, 2007 3:46 pm
от Vilorp
...Другото е една особеност, родена заради механиката на Аксиом, която наричам "Последен в първия, първи във втория рунд". Заради начина на редуване на регулярните действия, един елф може да изчака по-бавния си опонент, след което в края на рунда, когато се оказва последен, да се прицели (говоря за прицелването като регулярно действие, а не за специалната атака прицелване) за остатъка от ТД-то си. След това във следващия рунд се прицелва за още малко и нанася един болезнено точен удар по противника си.
Ако някой иска да действа пръв не е нужно да разчита само на реакцията си. Вече има опционално правило „Бойна готовност“ с което мажеш да заделиш ТД за да си дигнеш реакцията, тъй че с една крачка можеш да му излезеш от обсега на фелина/елфа и той ще трябва да си изяде ушите от яд че не те е ударил веднъж поне първия рунд. Друго нещо е, че когато се концентрираш за удар ти увеличаваш врмето за което удряш. Ако се концентрираш за +6 (12ТД) и удариш с меч (6ТД) цялата ти атака ще протече за 12ТД, това значи че тоя, по който млатиш по желание може да се отклони за +6 и да ти прецака изцяло прицелването. Въпроса е да направиш малкоо по-умни противниците на геройте, а не по-силини и по-бързи.

Един маг на Кид се изправя срущу стрелец човек. Срелеца действа пръв, вкарва на мага 120 щета с поток от стрели и други благинки, ама мага освен че е на 75 живот има и твърда кожа на 12, абсорбира щетата, прави си нужните магии отива до стрелеча и с два чембера му откъсва чутурата.

Не е нужно да действаш пръв, за да победиш се опитвам да кажа.

Публикувано: пет авг 10, 2007 3:54 pm
от cherno_slance
Хм, сигурен ли си, че прицелването като регулярно действие директно води до увеличаване на броя ТД, които защитаващият се може да отдели?
Прицелването е 2ТД за +1Успех, а Отклоняването е 2ТД за +1 към БЗ. По тази логика Прицелването става много безсмилена работа - можеш да я използвш само в края на рунда, след като другият се е поизхарчил откъм ТД и не може да навакса с Отклони??

П.П. Хм, всъщност пак не става, дори и при твоето тълкуване, защото фелинът/елфът, един вид си пренасят ТД от по-предния рунд чрез това прицелване. Дори и да се разрешава допълнително ТД за отлони, равно на ТД за прицелване, другият пак е в неблагоприятно положение, защото с ТД от втория рунд ще обтягва прицелване, направено от фелина/елфа с ТД от по-предния рунд.

Публикувано: пет авг 10, 2007 4:18 pm
от hameleona
Така, аз съм пауърплейър, пръв си го признавам, ама и аз не съм си помислял дори да играя или водя на 20 левел герой. И Черно Слънце, ако си умен, можеш да пребиеш и фелин, и елф и квото и да е с квото и да е. Правилно разпределяне на ТР му е майката, заедно с добри комбинации на уменията.

Освен това за втори път призовавам: Помислете логично. Кой герой ще има само Ловкост и едно СУ? Не найи-опитния в групата, определено, защото няма да го бива с такъв герой в социалната игра. Замислете се и за това, че хилядите глупусти, които се изговориха по темата (от мен, също, но (признавам си) най-вече от слънцето) не помагат ни най-малко. Предложението на слънцето е... безсмислено, да не кажа нещо по-грубо, моето е горе-долу прилично, поне не се меси дълбоко в расата.

Също така отново ще повдигна въпроса за броните, но за това по-нататък и в друга тема.

Слънце, Аксиом не е реалистична, а доста абстрактна система. Бъг или не... не виждам проблем. Знаеш ли защо? Защото на мен не ми пука, дали една раса е малко (защото е малко, не чак толкова астрономическо, както го представяш ти) по-силна от останалите. Като се замисля, за сега само ти мрънкаш с приказки от рода "не, та не. това не трябва да е така, а така." Укроти се най-накрая, приеми, че не всичко е така, както трябва в тоя свят.

А, да.горните думи са казани с чисто приятелско чувство. няма лоши помисли в тях. Аз лично имам повече трески от слънцето, но и аз като него си ги крия :)

За мен фелините са добра раса и имат нужда само от леко обезсилване. За мен пък нямат проблем да си останат и така.

Публикувано: пет авг 10, 2007 4:54 pm
от BatGojko
Това с "последн пък после пръв" си е премислено правило, а не бъг и няма да се промени, поне в Аксиом16. В универсал нещата са малко по-други, но там имам много промени и той е на съвсем различни принципи, та ще има да го дялкам до алфа версията още.
Не е добра идея да се дават по малко ТР на ниво, но винаги може ако началните ТР са повече, просто стартовото ниво да не е 0, а 1 или повече - така както предложи Андраш (или както аз го изтълкувах поне).
И не, проблемът не е в това дали някой ще има повече ТД от елфите, а в това, че разликата в момета е от 3 ТД (Джудже 14, Елф 17) и тя накак се балансира без да чупи играта и разрешава да не е предварително ясен резултата от битката. Но ако разлиата в ТД се вдигне на 5, това е повече от 30% от ТД на джуджето, резултата от битката започва да бъде много предизвестен. Все пак основният ресурс по време на битка са ТД и ако някой има толкова много повече от друг, ще е трудно да се балансират нещата.

Публикувано: пет авг 10, 2007 5:06 pm
от Shamajotsi
Бат Гойко, не забравяй онова расово умение дето сам си го сложил на джуджетата - бойната ярост (или както там й се викаше) ;). Джуджетата са създадени с толкова много ТЖ, че човекът, който играе с джудже в моята група се ядосва за щяло и нещяло (да запази щита си цял, да кажем!), без това да му съкращава лайф експектънсито ни най-малко. Така че точно джуджетата нямат проблеми с бързаците, особено ако в началото чрез издържливост могат да се окажат с почти толкова ТД колкото фелините. Другите бавни - гигантите и гоблините - по подобен начин се справят с този проблем (макар и след някой и друг ход липсата на умението на джуджетата ще се усети - но дотогава фелинът ще е усетил или твърдата кожа на гоблина или силата на гигантската... сила).

Публикувано: пет авг 10, 2007 5:23 pm
от hameleona
Ами, то и аз това казвам от бая време, само че с други думи. :)

Публикувано: пет авг 10, 2007 5:25 pm
от lowstef
Ъъъъ, само аз ли забелязвам колко малко Издържливост имат фелините? И само аз ли си спомням колко много ефекти трупат директно Умора без да повишават ТД? Издържливостта е може би най-универсалния показател в Аксиом или отстъпва съвсеееем малко на Ловкостта. А с толкова малко... :roll:

Преди време бях предложил и батГойко беше харесал идеята в началото на битката към РЕакцията на всеки участни кда се прибавя един (или може би два?) зара, преди сравняването. Това въвежда любимия ми елемент от Д&Д "Имам с 8 повече Инициатива от него... ама хвърлих 2, а той 18 :( ". И много кофти цака именно героите с многото Реакция. Защото когато си свикнал да си все пръв и стратегията ти се крепи на това, стига ти и веднъж да не си и ставаш просто мъртъв.

Големите максимуми са нож с две остриета. Те изискват ТР и в сляпото им гонене играчът може да пренебрегне развиването на СУ (и обикновените умения и познания), а те чеесто са по-важни в някои ситуации. В доста ситуации.

Расите и в момента не са "балансирани". И самия батГойко си признава, че в момента елфите са най-"силната" раса. Е, и? Разликата не е чак толкова голяма, че да не се компенсира от разумно направен герой. А и почти всичк игерои които съм виждал не са гонели оптимуми някакви. Почти всеки по едно или друго време си взима нещо, дето не му е принципно нужно, но му се "връзва ролево", а и го прави по-разнообразен, по-гъвкав, може да прави повече неща. Е, да, хубаво е нещата да са горе-долу уравновесени, но вманиачаването по темата е глупаво.

Публикувано: пет авг 10, 2007 5:28 pm
от hameleona
мдааа.... мисля, че всички сме съгласни, че фелините ще си останат толкова бързи и ловки? Или се бъркам?

Публикувано: пет авг 10, 2007 6:25 pm
от Andras
Ми правилно си разбрал, Бат Гойко, да кажем че одираме 1 към 1 механиката на ДнД
В началото фелинът го считаме не 0во, а да кажем (вадя цифрата чисто случайно) 2ро ниво.
Имаме герой първо ниво. На него му трябват за да вдигне ниво опит като за трето, пускат му се врагове като за трето и прочие неща като за трето. И би паснал идеално в група, където останалите са 3то ниво.

Публикувано: съб авг 11, 2007 3:42 pm
от cherno_slance
:)
Веднага, след като фелините бъдат одобрени в този им вид, ще предложа раса, която ще има следните показатели

Вит 0
Сила 4 - 15
Ловк 9 - 22
Прец 5 - 17
Инт 5 - 12
Издр 1 - 4

Константни
Ск 22
МЗ - 0

Ще ги нарека "Танцьорите" - ще имат теглото на елфите, но ще бъдат с тъмни коси и големи очи с черни ириси.
Расови качества - бонуси към отскок, катерене, скачане от високо, устойчивост на страх. Отрицателни - непоносимост към алхокол заради бързия си метаболизъм - бързо напиване, бързо изтрезняване, тежък махмурлук.

П.П. Казвам го на майтап, защото някой туко виж решил, че наистина го мисля.... но пък от друга страна виждам, че в Магландиум всичко е възможно...

Публикувано: съб авг 11, 2007 9:05 pm
от BatGojko
Е, те фелините не са в Магландиум ;)
Утре смятам да ги поразгледам обстойно до момента и да пусна някои предложения (в понеделник, че утре няма да имам нет).

Публикувано: вт авг 14, 2007 12:20 pm
от MoSKaU
Тия "фелини" така, както са им дали основните показатели, ситга де! Кажете ми един недостатък на Фелините при сегашния им вид. Всеки ще щукне да играе с Фелин. За прецизността съмм съгласен че трябва да е висока, може би и ловкостта. Ама останалите на завишени. По силни от гигантите. По-умни от елфите. По-ловки от тях. А и Скорост 19. 17 е най-високата, може да се придържаш за това. Нека да е 18 ако искаш, но 19. Това какво осначало, че на 4-5 ниво, ще имам много повече Тд отколкото която и да е друга раса. Някакъв баланс все пак нека да има. А ако искам да е магьосник, тогава каква раса да избера? Фелин, разбира се. Защо не. Има си и висок интелект, разбира се. Дайте не толкова пауър.

П.С: Черни, интересни показатели си дал, но нещо не разбрах. Как ще живеят тия кючекчийки, като нямат виталност. А и издръжливостта им трябва да е по-висока. Трудно е да въртиш чалгата с 1 :wink: :)

Публикувано: вт авг 14, 2007 12:37 pm
от hameleona
От позицията на модератор И потребител, ще ви помоля да четете, преди да повтаряте безсмислици.

Публикувано: съб фев 09, 2008 1:15 pm
от kimbo
Не знам какво да кажа. Котки да са по-умни от хората и даже от елфите. :shock: Това за мен е пълна грешка ако се приеме. Вижте сега за ловкостта съм съгласен и за скоростта даже. Това са котки все пак. Обаче да ви кажа за прецизността ми се вижда много малко. Би трябвало да е 5-6. Но интелекта(началния) за мен трябва да се намали на 4-5(животни са все пак). Даже предложените от мен Белязани(извънземни) нямаха толкова начален интелект.

Публикувано: съб фев 09, 2008 1:35 pm
от Shamajotsi
Навярно ти си Тихомир ;) ?

Виж, разбирам, че е трудно човек "да влезе в крак" със всяка дискусия, която е била провеждана тук. Но и на нас ни омръзва (особено на Мистрал, убеден съм) да обясняваме едно и също нещо по хиляда пъти. Затова те моля да прочетеш трите странички без да пропускаш нищо, в случай, че искаш да обсъждаш пълноценно тук.

Между другото, двете сини думички са съответно два поста на Мистрал, които обясняват защо твоят коментар беше толкова... непълноценен.

П.П. Когато казваш, че дадена раса е по-силна, ловка, прецизна, умна или издържлива от друга, обикновено се гледат максималните стойности на съответния показател - това са един вид пределите на тази раса (макар че ние не уважаваме много-много ограниченията ;) ). В този контекст не те разбирам как може да твърдиш, че фелините (макс. ИН 14) са по-умни от елфите (макс. ИН 18 ) или че "дори и Белязаните (макс. ИН 23!) не са по-умни от елфите (макс. ИН 18 )". Все пак, доколкото знам, 14<18, а погледнато откъм спестени ТР 23>>18 :) .

Публикувано: нед фев 10, 2008 12:41 am
от BatGojko
Първо "Добре дошъл, Кимбо!". Второ, опитай се мнението ти да допринася за дискусиите, в които участва. За целта трябва да четеш темата и да вникваш в казаното до момента. Появата на Къртача в този форум беше освежаваща (до един момент поне). Надвам се от тук насетне и той и ти, да допринасяте по някакъв начин за общността, колкото и малка да е тя.
Мнения, които просто имат за цел да обяснят, как ти не разбираш логиката на други, и нямаш желание да я разбереш, защото се чуствап обиден от реакция към твои предложения, няма да се толерират - точка! следващото подобно мнение, в което усетя нотка на обидено мрънкане, "че някакви си котки (гоблини, джварки и т.н.) са по-умни от някакви други (извънземни, подземни, подводни и пр.) предложени от теб (или всеки друг потребител), без това да е подкрепено от смислени факти (твърденито "те са котки" не е такъв, защото по същия начин може да се каже и за "ма те са извънземни"), мнението просто ще бъде изтрито без да се нуждае от коментар.
Това тук го оставам, докато не се окаже, че предизвиква ненужно повтаряне на предходни дискусии или разводняване на темата, в който случай ще бъде изтрито, заедно с всички останали, които го последват.

Публикувано: ср фев 27, 2008 6:42 pm
от kartacha
И какво сега последно? Одобрени ли са фелините в този им вид да знам дали да си ги копна и да ги предложа в новата група за използване.

Публикувано: ср фев 27, 2008 10:01 pm
от hameleona
Спокойно можеш да ги ползваш ;) Тамън ще ги пробваме на високи нива :lol:

Сериозно, продължавам да твърдя, че фелините са готови за одобрение ;)

Публикувано: ср фев 27, 2008 10:49 pm
от kartacha
hameleona написа:Спокойно можеш да ги ползваш ;) Тамън ще ги пробваме на високи нива :lol:

Сериозно, продължавам да твърдя, че фелините са готови за одобрение ;)
Искам официално да бъдат одобрени от Бат'Гойко.
Ами аз едва ли ще ги ползвам. Не бих играл с "коткоподобни"(да не кажа котки, щото ще изтъркате мнението(и после да казвате пак, че не чета)). Просто имам непоносимост към котки. Манталитет...

Публикувано: чет фев 28, 2008 2:30 pm
от cherno_slance
Лично аз съм против! Разбира се, Батугой може да ги одобри официално и тогава трябва да избирам между това да ги преглътна и да сложа им "вето" в моите сесий. Понеже са пауърски в този си вид, доста играчи ще си ги харесат и ще мрънкат срещу второто решение. Съответно ще бъдат в правото си да получат обяснение защо прибягвам до толкова деспотично решение.

Публикувано: чет фев 28, 2008 2:45 pm
от kartacha
cherno_slance написа:Лично аз съм против! Разбира се, Батугой може да ги одобри официално и тогава трябва да избирам между това да ги преглътна и да сложа им "вето" в моите сесий. Понеже са пауърски в този си вид, доста играчи ще си ги харесат и ще мрънкат срещу второто решение. Съответно ще бъдат в правото си да получат обяснение защо прибягвам до толкова деспотично решение.
И аз лично съм против, ама никой не ни пита.