[Епични оръжия] Ключове на същността

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

[Епични оръжия] Ключове на същността

Мнение от Mistral » пет апр 04, 2008 9:19 pm

Смятам, че обсъждането на тази полузавършена лудост си заслужава отделна тема. Така ще се види дали има смисъл да го довършвам с подробности за осемта ключа.

---------------------

Ключове на същността

Това е легенда която малцина са чували. Въпреки това тя има няколко варианта, с немалки разлики по между си. Ето го този, които сякаш е най-достоверен.

Според тази легенда, по лудите времена на войната на боговете, когато самото съществуване на смъртните изглеждало на път към сигурно заличаване, няколко от най-могъщите представители на различните раси, всеки владетел на древни, забравени и в не малко случай забранени познания, се събрали с цел да създадат оръжие способно да срази дори бог.
Всеки имал собствени идеи, но никой не харесвал мисълта, да създадат такава сила и тя да се намира в ръцете не един единствен индивид. Все пак им трябвало нещо, което да им помогне да се противопоставят на боговете, а не да сътворят нов. И така, решили да създадат осем (според друг вариант на легендата девет, макар да не се споменават подробности) отделни „ключа”, всеки олицетворяващ едно от силите на сътворението. Грубо казано, огън, въздух, вода, земя, мрак, светлина, хаос и ред.
„Ключовете” първоначално взели образа на три лъка – огън, въздух и вода; един чук – земя; два меча – мрак и светлина; една брадва – хаос; един жезъл - ред. Сам по себе си, всеки един от тях бил изключителен. Две или три употребявани заедно многократно увеличавали мощта си, но истинската им ужасяваща сила можела да бъде предизвикана само когато и осемте се използват заедно в специален ритуал.
Осъзнали могъщите какво ужасяващо нещо са създали и дали дума, че ще го използват само, ако съдбата не им остави друг избор. Но необходимост не възникнала. След края на войната било решено да унищожат оръжията, за да премахнат риска тази умопомрачителна и потенциално фатална за света сила някой ден да бъде употребена за користни цели. Но това се оказало невъзможно. Оказало се, че на земята нямало сила която да унищожи творението им.
Затова разпръснали те оръжията по света и унищожили всички записки описващи ритуала за употребяване на пълната им мощ, а после сами си наложили да забравят. Или поне така трябвало да бъде…

Някой казват, че създателя на меча на светлината съхранил знанията, надявайки се никога те да не бъдат приложени, но нежелаещ да остави света беззащитен. Други твърдят, че сътворилия меча на мрака постъпил по подобен начин, но воден от различни мотиви…


Информацията от тук на долу е само за разказвачите

Как изглеждат „ключовете”? Когато бъдат намерени, може да имат вид или на най-обикновено и с нищо не отличаващо се оръжие, на кристално яйце или на малка сфера от чиста енергия.

Къде са „ключовете”? По непотвърдена информация, два от тях, вятър и огън, са в ръцете на организация една от чиито цели е да предотврати събирането на използването на всички ключове. Водния ключ е в ръцете на неизвестен елф. Останалите ключове – кой знае?
Има само един известен случай на комбинирано използване на повече от един ключ – въздух и огън. Резултата моментално заличил малка армия.
Персонаж притежаващ ключ със сигурност ще привлече нежелано внимание, а ако два или повече ключа попаднат в ръцете на едно парти, гореспоменатата организация гарантирано ще се намеси за да разпръсне оръжията.


Правила:

При намиране, когато персонаж за пръв път има досег с непритежаван от друг ключ, играча хвърля три зара. Резултата е:
- 1:1:1 – финална смърт, без право на съживяване
- сбор от 4 – смърт
- сбор от 5 до 8 – няма реакция с персонажа и ключа остава във вида в който е намерен
- сбор от 9 или 10 – кома от която играча може да излезе само с помощта на „според преценка на разказвача”. След това ако на играча му стиска може да опита пак, хвърляйки нови три зара.
- сбор 11 и нагоре – ключа е съвместим с персонажа

Общи характеристики
След като веднъж е реагирал с някого, „ключа” не реагира с друг преди да мине период от зар седмици след като сегашния му собственик да загине.
„Ключ” дефакто интегрира своята същност с тази на персонажа и може да бъде материализиран на воля, според степента на контрол. Първоначалния вид на оръжието е описания в легендата – умел притежател обаче може да го материализирано под каквато си иска форма. Основните бойни характеристики са идентични с нормално, макар и неунищожимо, оръжие от избрания тип.

Степен на владеене
Овладяването на ключа се отразява подобно на СУ (и се покачва с ТР), като степента на владеене не може да надвишава нивото на персонажа:

СУ Ключар
… добре де, майтап. Нека го кръстим „Превъплъщение на Светлината” (е, според съответния ключ”.

Ползването на оръжието в битка изисква веднъж на СУ рунда проверка за Воля по универсалната формула (с усложнение по усмотрение на разказвача) дали оръжието остава материализирано. Хвърляне на 1:1:1 води до ефект от Воля зара щета от елемента на ключа понесени от персонажа и непосредствено заобикалящите го, и половината от това за всички останали в радиус Воля*2

- защита от елемента на „ключа” 10% на степен СУ (при СУ11 и нагоре, превишаващия 100% процент се смята с лечебен ефект)
- защита от противоположния елемент 10% на две степени СУ
- защита от останалите елементи 10% на три степени СУ
- СУ6 – щетата нанесена от оръжието е наполовина от съответния му елемент
- СУ8 – оръжието намалява с 1 абсорбцията на противникови защитни средства
- СУ10 – Добавка „Същност” – мигновено действие което може да се извърши след атака направила контакт с противника (чисто попадение, в броня, в щит или парирано с оръжие, но не и отклонено) с ефект добавящ непредотвратима щета равна на (настоящи Мана+ТЖ на персонажа)*СУ/4. Ползването на тази техника хаби половината от настоящата мана и ТЖ на персонажа.
- СУ12 – премахва нуждата да се прави проверка за Воля

Индивидуални характеристики
тази част ще се довършва в бъдеще, ако има интерес
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет апр 04, 2008 10:07 pm

Звучи доста добре. Обаче на мне ми се струват по-слаби и от обикновени оръжия. Едно, че има нещо то сорта на 50% да умреш без право на защита, когаот се опиташ да го използваш (тая безконечна кома за смърт я броя). И ако издържиш какво - получаваш правото да развиеш някакво СУ, което не е с нищо по-силно от останалтие в книгата - то прсото дава устойчивости ан елементи и една специална атака. Пак може трима-четирима селяни да те пребият до смърт с тояги (като в ендивал :Д). А, и да не забравя, на всичкото отгоре когато това е в теб от цял свят се стичат ниг-ове да те нападат и да се опитват да ти отмъкват джуднджурийката. Абе предпочитам да си дам няколко сребърника и да си купя хубав стоманен меч :)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » пет апр 04, 2008 10:39 pm

Прав си, Ворак, но ако партито е достатачно откачено, че да се докопа до два ключа, к`во става?
Има само един известен случай на комбинирано използване на повече от един ключ – въздух и огън. Резултата моментално заличил малка армия.
Мисля, че си струва рисковете :P

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: [Епични оръжия] Ключове на същността

Мнение от Асен » съб апр 05, 2008 12:08 am

Ами ти си пише, какво става;).
Mistral написа: Персонаж притежаващ ключ със сигурност ще привлече нежелано внимание, а ако два или повече ключа попаднат в ръцете на едно парти, гореспоменатата организация гарантирано ще се намеси за да разпръсне оръжията.
Мисля, че е ясно8)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб апр 05, 2008 1:56 am

ДА де, там е абсурдното - един ключ е с нищо по-добър* от обикновен бронзов кинжал, но пък два избиват цяла армия.

А пък за идеята на Илиадан, че това се случва когато груапта е отчаяна ... ами какво става ако групата е достатъчно отчаяна и си наеме армия? Същата работа. :)

*- зза това в предишния ми пост
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » съб апр 05, 2008 2:17 am

VORAС, виждаш ли часта на края на поста ми дет пише "Индивидуални характеристики"? Просто искам да знам дали има интерес към "ключовете" като цяло (освен като материал за приключения) преди да се хвана да измислям нещо по-подробно за осем оръжия.
Всъщност, защо да не направим така: аз ще направя вятър и огън (то огъня е полу-започнат - за справки Шино от "Замъкът") а другите шест ви ги оставям на вас и после ще ги обсъждаме.
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » съб апр 05, 2008 10:18 am

Определено аз проявявам интерес.Много добра история и всичко.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб апр 05, 2008 12:07 pm

Добра идея.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Отговори