Магии
Модератори: hameleona, Модератори
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Това което си дал ти като "перване" глта половината живот на герой ниско ниво. За "перване" можеш да ползваш магическата стрела, ефтина и ефективна. А огнения дъх ти е идеали за запалване на огън "както трябва". А искрата има за цел за запали сухите дръвца които си донесъл, а не дървената крепостна стена на селото.
Ако можеше да правя 0 ниво магия, супер магическа стрела, със щетите на чука на бога, да удря всички врагове около мен в радиус от 100 метра за 4 мана и нанесената щета да ми се прибавя към кръвта, ако може и перманентно...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Няма подобни СУ в Аксиом16 и Магландиум. За духовници (последователи на богове) сме споменали, но те са по-скоро идеологически образи, а не нови СУ. Има разработки по въпроса, но те са изцяло различна система, която е надграждане над А16 и така и не е довършена.
Псионици пък, въобще не сме обсъждали.
Колкото до различните ефекти магии в школите, идеологията на всяка магическа школа е различна, не е нужно във всяка една да има идентични заклинания. Тогава би било безсмислено разделянето на заклинанията в школи. В Огнената школа се набляга на брутални, стихийни магии, които помитат тлпите, докато водната предлага съвсем различен стил на игра. Именно това е и целта им. Сам обихте загубили, ако набутате всичи "полезни" заклинания в една школа.
Псионици пък, въобще не сме обсъждали.
Колкото до различните ефекти магии в школите, идеологията на всяка магическа школа е различна, не е нужно във всяка една да има идентични заклинания. Тогава би било безсмислено разделянето на заклинанията в школи. В Огнената школа се набляга на брутални, стихийни магии, които помитат тлпите, докато водната предлага съвсем различен стил на игра. Именно това е и целта им. Сам обихте загубили, ако набутате всичи "полезни" заклинания в една школа.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Понякога се налага да погледнем назад в миналото, за да открием какво ни готви бъдещето, именно поради това магиконските Магове разработили разработили Ярюк - гъста кремава течност в която магат да се видят картини от миналото и настоящето*. За жалост течноста е изключително скъпа, 1 доза (10 мл.) върви по 2-10 сребърника. Също така веднъж използвана (незевисимо от резултата) доза ярюк НЕ може да се използва повторно. Още един недостатък ограничаващ ползването й е "благосклоноста на боговете" - явление при което поне две от луните трябва да са във фаза на пълнолуние или близка до нея. А да, да не забравяме и слабото й разпространение - само в специализирани и добре заредени магически магазини.
Разкриване - 3-то 4-то ниво ако е от някоя школа (но няма идея коя)
Разход: 15 мана + 15 подържка на кратината за рунд (10 секунди)
Усложнение: спрямо фазите на луните от 7 до 20**
Ефект: Разкрива картини от миналото, като колкото е по-голям успеха на заклинанието толкова по ясни са картините в ярюка.
ПРимер: Герой с МА7 се опитва да гадее по ярюк кой е убиеца на префекта Тилонйи, луните са в сравнително благоприятно съотношение - 8 усложнение
7+16 конц+3зара<>16+(3*2)+8 или при среден зар 3л5 това прави 33<>30 - успех 3 - което разкрива случката на местопрестъплението и че убиеца е дребен тип, с доста ловки движения и със зелено наметало.
- при успех под 3: дребен тип с наметало
- при успех над 3: рус елф с белег на брадичката
- при успех над 7: всичко до тук плюс това че от джоба му се подава квитанция за наета стая в едикоясистраноприемница (да речем)
*кой уби Царя, къде скриха златото джуджетата преди да офейкат от пещерата или пък де е в момента информатора който ме пратив тия катакомби пални с немъртви...
** На всеки 15 дни горе долу една от луните е в пълнолуние, тъй че усложнението се определя според нуждите на разказвача
Разкриване - 3-то 4-то ниво ако е от някоя школа (но няма идея коя)
Разход: 15 мана + 15 подържка на кратината за рунд (10 секунди)
Усложнение: спрямо фазите на луните от 7 до 20**
Ефект: Разкрива картини от миналото, като колкото е по-голям успеха на заклинанието толкова по ясни са картините в ярюка.
ПРимер: Герой с МА7 се опитва да гадее по ярюк кой е убиеца на префекта Тилонйи, луните са в сравнително благоприятно съотношение - 8 усложнение
7+16 конц+3зара<>16+(3*2)+8 или при среден зар 3л5 това прави 33<>30 - успех 3 - което разкрива случката на местопрестъплението и че убиеца е дребен тип, с доста ловки движения и със зелено наметало.
- при успех под 3: дребен тип с наметало
- при успех над 3: рус елф с белег на брадичката
- при успех над 7: всичко до тук плюс това че от джоба му се подава квитанция за наета стая в едикоясистраноприемница (да речем)
*кой уби Царя, къде скриха златото джуджетата преди да офейкат от пещерата или пък де е в момента информатора който ме пратив тия катакомби пални с немъртви...
** На всеки 15 дни горе долу една от луните е в пълнолуние, тъй че усложнението се определя според нуждите на разказвача
- Battle_Mage
- Работник
- Мнения: 97
- Регистриран на: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
- Местоположение: Търговище
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Ярюката служи само, като проводник на магията (намалява усложнението два пъти) и та като магическа течност може да отиде на пазара, но в случая тук се опитвам да пласирам самата магия за гледане назад във веремпространството. И въпроса ми е как ви се струва като механика (не че съм дало много от механиката де ) и кое ниво ще е по-подходящо да се запише, евентуално да кажете и школа*.
*винаги мога да я набутам в древни или общи, но ако се впише в някоя ще е по-добре.
*винаги мога да я набутам в древни или общи, но ако се впише в някоя ще е по-добре.
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
- Battle_Mage
- Работник
- Мнения: 97
- Регистриран на: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
- Местоположение: Търговище
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Може да е скъпо понякога, но еко ти помогне да откриеш имането на джуджетата предполагам си струва разходаHaron the son of Erb написа:Яркюка ~ Кюрая ако не се бъркам. И знам откъде е идеята. Иначе е много яко, и мен винаги много ме е кефило. Но за играчо може да е твърде скъпо
Да я направим тогава 2-ро ниво Древни магии (неможе да се специализира в тази школа)?
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Опит за една "по-социална" магия:
Пламък в Очите
Школа: Огън
Ниво: 1
Мана: (очаквайте скоро !)
Валидни цели: Магьосника
Разстояние/Обхват: Магьосника
Героят придобива нещо, което поетите в Магландия наричат "Странен пламък в очите" (понякога заменят "странността" с друго определение), което си е... наистина пламък! По този начин героят изглежда още по-борбен и чаровен, като в следствие добавя МУ/3 + 1 към заплахата и МУ/10 към обаянието на магьсника.
Имам още няколко подобни магии, но трябва да ги разпределя както трябва между школите. А да питам - тъй като не ми се вижда удачно героят да си мъмри нещо за да стане изведнъж по-обаятелен и заплашителен, например, то удачно ли е подобни магии да не изискват изричане, за сметка на повече мана, примерно?
Пламък в Очите
Школа: Огън
Ниво: 1
Мана: (очаквайте скоро !)
Валидни цели: Магьосника
Разстояние/Обхват: Магьосника
Героят придобива нещо, което поетите в Магландия наричат "Странен пламък в очите" (понякога заменят "странността" с друго определение), което си е... наистина пламък! По този начин героят изглежда още по-борбен и чаровен, като в следствие добавя МУ/3 + 1 към заплахата и МУ/10 към обаянието на магьсника.
Имам още няколко подобни магии, но трябва да ги разпределя както трябва между школите. А да питам - тъй като не ми се вижда удачно героят да си мъмри нещо за да стане изведнъж по-обаятелен и заплашителен, например, то удачно ли е подобни магии да не изискват изричане, за сметка на повече мана, примерно?
シャマョツィ
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Идеята мен поне ме кефи, вероятно и Зоро би я харесал8), но ТД за използването й са по принцип задължителни:). Може обаче да приемем, че се изрича наум в комбинация със социално приемливи жестове:). Ако обаче персонажът иска да замаскира жестовете, за да не се разбере, че изрича магия, трябва да постигне и комбиниран успех от актьорско майсторство и етикеция:).Shamajotsi написа:Опит за една "по-социална" магия:
Имам още няколко подобни магии, но трябва да ги разпределя както трябва между школите. А да питам - тъй като не ми се вижда удачно героят да си мъмри нещо за да стане изведнъж по-обаятелен и заплашителен, например, то удачно ли е подобни магии да не изискват изричане, за сметка на повече мана, примерно?
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Честно казано тази представа за магьосниците, които за да направят заклинание трябва да ръкомахат и бърборят винаги ми се е виждала прекалено "театрална" и доста смехотворна.
Човек за да се концентрира не става от самосебе си - поспираш малко, кършиш рамене, напъваш се да се съсредоточиш. Това също си изисква ТД макар и да няма "зрелищно" външно проявление.
Човек за да се концентрира не става от самосебе си - поспираш малко, кършиш рамене, напъваш се да се съсредоточиш. Това също си изисква ТД макар и да няма "зрелищно" външно проявление.
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Защото не си виждал магическият жест "показване на среден пръст":). Ако се чудиш:), води се съставна част от магия за вбесяване на опонента:)! Понякога е достатъчен и сам по себе си, ама това са подробности:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Ако с подобна магия се цели да се избяга от познание "Заплаха" просто няма смисъл от такова. Да не говорим, че в даден момент показателя заплаха може да стане от порядъка на 20 и то без особени усилия и вложен ресурс, което обезмисля мускулестия му колега.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
Да, обаче ние сме пост-модерни хора и сме твърде глупави за да се вживеем в ролята на някакъв бунак незапознат със съвременната култура. Нали виждам с какви глупави очи ме гледат момиченцата, че и някои от по-новите за РИ момченца ако тръгна да правя неразумни(тактически), но напълно логични и смислени от гледна точка на вярванията в игровия свят неща. Да не говорим пък за невъзможността на повечето играчи да осмислят живота в един измислен свят където боговете, духовете и магията са реални, а неспазената клетва наистина води до окапване на ушите.
Или влагането на модерен морал когато на сцената излязат роби, полигамия, религия, монархия, побой или каквото се случи.
Това поне го няма в Аксиом който е достатъчно класически и прост за да не се занимава с подобни сложни проблеми.
Или влагането на модерен морал когато на сцената излязат роби, полигамия, религия, монархия, побой или каквото се случи.
Това поне го няма в Аксиом който е достатъчно класически и прост за да не се занимава с подобни сложни проблеми.
I've had it with these motherfucking vampires in this motherfucking darkness.
Turn frustration to victory!
Meh, it could be worse you know. They could have magic trains.
Turn frustration to victory!
Meh, it could be worse you know. They could have magic trains.
Ма хич не ми пука за съвременната култура. Ако играя в някакъв сетинг, основан на определена историческа епоха, аз го правя за да се вживея в тамошната култура, морал, бит, обичаи и каквото дойде. А не за да играя римейк на "Един американец в двора на крал Артур" с вратовързано масовокултурно и политически коректно американско колежанче в главната роля.
И това за невъзможността не мога да го приема - нали все пак ролевите играчи претендираме за високо въображение.
И това за невъзможността не мога да го приема - нали все пак ролевите играчи претендираме за високо въображение.
Ка от тук:
...се стигна до тук:icon написа:Честно казано тази представа за магьосниците, които за да направят заклинание трябва да ръкомахат и бърборят винаги ми се е виждала прекалено "театрална" и доста смехотворна.
Не се ли малко самозабравихте.Andras написа:А не за да играя римейк на "Един американец в двора на крал Артур" с вратовързано масовокултурно и политически коректно американско колежанче в главната роля.